اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حمله پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکایی در اربیل عراق

دستگاه مبارزه با تروریسم منطقه کردستان عراق، از حمله پهپادی امروز به پایگاه نظامیان آمریکایی در اربیل خبر داد.

حمله پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکایی در اربیل عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دستگاه مبارزه با تروریسم منطقه کردستان عراق، طی بیانیه‌ای اعلام کرد که بامداد امروز (سه‌شنبه، ۷ نوامبر)، به پایگاه نیروهای ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش در اربیل با سه پهپاد انفجاری حمله شد.

بر اساس این گزارش، این حمله هیچ خسارت جانی و مالی به همراه نداشت. 

به نوشته وبگاه شبکه تلویزیونی «کردستانTV» در بیانیه دستگاه مبارزه با تروریسم منطقه کردستان عراق آمده است:  بر اساس اطلاعات موجود، سحرگاه روز سه‌شنبه دو پهپاد انفجاری به پایگاه نظامی ائتلاف بین المللی ضد داعش در نزدیکی فرودگاه بین المللی اربیل حمله کردند که قبل از رسیدن به هدف در آسمان رهگیری و منفجر شدند. یک پهپاد انفجاری دیگر نیز در جریان حمله به همان محل سقوط کرد، بدون اینکه خسارتی وارد کند. 

به دنبال تشدید جنگ در اراضی اشغالی فلسطین، پایگاه‌های آمریکا در مناطق مختلفی از عراق و سوریه طی روزهای گذشته هدف حمله قرار گرفته‌ و در پی این حملات، ده‌ها نظامی آمریکایی زخمی شده‌اند.

رسانه‌های عراقی و منابع محلی سوریه،  روز گذشته نیز، از ۵ حمله به ۳ پایگاه آمریکا در شمال و غرب عراق و شرق سوریه خبر دادند. پایگاه‌ «حریر» در مجاورت فرودگاه اربیل، سحرگاه روز گذشته، با یک پهپاد هدف حمله قرار گرفت و پیش از آن، پایگاه «عین الاسد» در استان الانبار عراق (غرب) نیز هدف حمله موشکی قرار گرفت و مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که برای نخستین‌بار از موشک «أقصی ۱» برای هدف قرار دادن پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه استفاده کرده است. 

مقاومت اسلامی عراق همچنین اعلام کرد که افشای استفاده از این موشک در راستای پاسخ به جنایت‌های رژیم اشغالگر در حمله به غزه با رهبری و هدایت آمریکایی‌ها، صورت گرفته است. 

گروه‌های مقاومت عراقی در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و بمباران مناطق مسکونی و کشتار غیرنظامیان فلسطینی و در حمایت از مقاومت فلسطین از همان روزهای نخست عملیات طوفان‌الاقصی به آن پیوستند و بارها مواضع نیروهای آمریکایی در پایگاه الحریر در شمال عراق و پایگاه عین الاسد در غرب این کشور و پایگاه‌های آمریکایی در سوریه را هدف حملات پهپادی و راکتی قرار دادند. 

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول