اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

نمایندگان احزاب حامی مقاومت: مدیریت حملات به غزه با آمریکا است

ششمین نشست احزاب حامی مقاومت اسلامی با موضوع «فلسطین و دنیای بدون صهیونیسم» به میزبانی حزب موتلفه اسلامی برگزار شد.

نمایندگان احزاب حامی مقاومت: مدیریت حملات به غزه با آمریکا است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، ششمین نشست احزاب حامی مقاومت اسلامی با موضوع «فلسطین و دنیای بدون صهیونیسم» به میزبانی حزب موتلفه اسلامی برگزار شد.

در ابتدای جلسه خالد قدومی نماینده جنبش حماس در ایران گفت: طوفان الاقصی فقط منتهی به بهار آزادی و آزادی قدس است و مردم غزه با صبرشان  وجدان بشری را به حرکت درآوردند و عملیات طوفان الاقصی کل دنیا را در دو بعد متزلزل‌ کرد.

وی در تصریح این عملیات گفت: اولین وجه آن، موفقیت مقاومت در این عملیات بود و وجه دوم آن همانطور که رهبر معظم انقلاب اشاره داشتند این است که میدان مبارزه مختص به غزه و اسرائیل نیست، میدان حق و میدان باطل است.

قدومی ادامه داد: مدیریت این جنگ بدست آمریکا است و مردم غزه و مقاومت فلسطینیان، دنیا را غافل گیر کردند.

نماینده جنبش حماس خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی از ضربه جبران ناپذیری که خورد دچار حیرت شده است و برای اسرایش به مردم خود نیز دروغ می‌گوید.

وی افزود: ما آماده مبادله اسرا هستیم، اما شرط این مبادله آزادی تمام اسرای قهرمان ما است.گفتند که یک زن نظامی را آزاد کرده اند، دروغ می‌گویند و آنها نتوانسته اند نزدیک اسرا بیایند و حتی از مکان اسارت آنها نیز خبر ندارند.

ابو شریف: آمریکا و رژیم صهیونیستی ۲ گزینه در پیش روی خود دارند

در ادامه این جلسه ناصر ابوشریف نماینده جهاد اسلامی فلسطین در این نشست اظهار داشت: ما یک نقطه عطفی در این مبارزه داریم که در مقابل رژیم صهیونیستی و آمریکا صورت خواهد گرفت که آمریکا و رژیم صهیونیستی ۲ گزینه در پیش روی خود دارند.

وی افزود: اولین گزینه این است که ما فرصت آرامش و آتش بس این قائله را می‌دهیم و دومین گزینه این است که ما در شرف گسترش و توسعه این درگیری خواهیم بود.

وی گفت: در صورتی که درگیری توسعه پیدا کند، هیچکس از پیشروی و حد و مرز این پیشروی و فراگیری آن مطلع نیست و سمت و سوی این درگیری ها به حدی خواهد بود که هیچ کس از حد و مرز آن با خبر نیست.

نماینده جهاد اسلامی فلسطین ادامه داد: اگرچه رژیم صهیونیستی و آمریکا به دنبال کسب پیروزی هستند اما به طور حتم محور مقاومت هم اجازه از بین رفتن مقاومت را نخواهد داد. 

ابوشریف افزود: بایدن تمام پروژه های خود را بر اساس ایجاد اسرائیلی قوی و مرتبط با کشورهای محیطی عربی خود بنا نمود که طوفان الاقصی پایش را روی همین پروژه قرار داد و همانطور که بایدن هم اعلام کرد، این جنگ مسئله امنیت ملی آمریکا نیز هست.

وی ادامه داد: شما شاهد هستید مسئولین آمریکایی به اسرائیل آمدند و دولت آمریکا از کنگره این کشور ۱۰۶ میلیارد دلار اختصاص کمک درخواست کرد و این درحالیست که مسئله اوکراین به فراموشی سپرده شد.

وی با بیان اینکه این جنگ یک جنگ استثنائی و منحصر به فرد است و مقاومت آمادگی جنگ و درگیری تا ۶ ماه آینده را دارد نشان کرد: این خونی که در غزه علیه شمشیر می‌جنگد به طور حتم به پیروزی خواهد رسید همانطور که رهبر انقلاب به آن اشاره کردند.

 

 

در ادامه این نشست صلاح فحص نماینده جنبش امل لبنان در تهران گفت: هدف اسرائیل در این جنگ اخراج فلسطینی ها از غزه است.
وی با بیان اینکه ما باید جلوی این را بگیریم گفت: متاسفانه خیلی از کشورهای عربی جلوی این نایستاده اند.

نماینده جنبش امل لبنان  تاکید کرد: در تمام دنیا و نیز در عرصه رسانه ای، باید قیامی صورت گیرد که صهیونیست ها به اهداف خود نرسند.

نماینده مجلس عراق: مردم عراق پشتیبان فلسطین هستند

ماجد غماس نماینده مجلس اعلای عراق در ایران  هم در این نشست گفت: ملت عراق و حتی دولت عراق، گروه های سیاسی و مرجعیت دینی همچنان بر مواضع خودشان از پشتیبانی مردم فلسطین پا برجا هستند.

ماجد غماس خاطر نشان کرد: اقداماتی در راستای حمایت از مردم غزه در بغداد به طور متوالی صورت گرفت و مردم عراق بر حضور و دخالت آمریکا در این جنگ اذعان دارند و از این جهت در مرز اردن تجمع کردند.

وی تصریح کرد: گروهی نیز اعلام آمادگی برای ورود به جنگ بر علیه رژیم صهیونیستی کرده اند.در مسئله سیاسی نیز می‌توان به سخنرانی نخست وزیر عراق در کنفرانس صلح قاهره اشاره کرد که یک سخنرانی بدون محابا بود و کمتر کسی چنین مواضعی گرفت که نطقی آتشین برای حمایت از غزه بود.

نماینده یمن: انصارالله پایگاه های آمریکا را مورد حمله قرار می‌دهد

علی الحمرام سرکنسول سفارت یمن در ایران هم در این نشست اظهار داشت: موقعیت فعلی موقعیت حساسی در منطقه و جهان اسلام است و مردم یمن دشمن اصلی خود را آمریکا و اسرائیل می دانند و در مناسبت‌های مختلف علیه آمریکا و اسرائیل تجمعاتی داشته‌اند و از ابتدای جنگ غزه مردم یمن با حضور خود در صحنه، حمایت شان را از ملت مظلوم فلسطین اعلام کرده‌اند.

وی ادامه داد: انصارالله یمن به عنوان بخشی از محور مقاومت در کنار ملت مظلوم فلسطین مبارزه با اسرائیل و آمریکا را وظیفه خود می‌داند. انصارالله یمن تا زمانی که رژیم صهیونیستی به حملات خود علیه مردم بی‌دفاع غزه ادامه می‌دهد، پایگاه‌های آمریکا و اهداف نظامی اسرائیل را مورد حمله قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه ‌ملت ها با موضوع «فلسطین و دنیای بدون صهیونیسم»های مسلمان و دولت‌های کشورهای اسلامی باید محصولات رژیم صهیونیستی را تحریم نمایند گفت: باید از نظر اقتصادی و سیاسی این رژیم غاصب را تحت فشار قرار داد.

سرکنسول سفارت یمن در ایران تصریح کرد: مقاومت فلسطین پیروز نهایی این جنگ خواهد بود و ما در کنار ملت فلسطین پیروزی ملت فلسطین را بر رژیم صهیونیستی جشن خواهیم گرفت.

 

 

نماینده مرکز تبیان افغانستان هم در این نشست گفت: مردم افغانستان در صورت فراهم بودن شرایط، امکان حضور در کنار رزمندگان فلسطینی را دارند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی افزود: افغانستان از زمان تشکیل رژیم صهیونیستی حامی مقاومت و مردم فلسطین بوده است اما به دلیل حضور نیروهای اشغالگر  آمریکا و ناتو در افغانستان قدرت مانور نداشته‌اند.

وی ادامه داد: علی رغم تمام مانع تراشی های آمریکا در افغانستان، مردم ما همچنان پایبند و پای کار حمایت از مردم فلسطین بودند و حمایتشان را از این جبهه اعلام کردند.

وی افزود: مقامات مطرح در افغانستان بیانیه های تندی در حمایت از فلسطین و علیه اسرائیل اعلام کردند و شاهد تجمعات‌ زیادی برای محکومیت رژیم صهیونیستی در این مدت بودیم. دو نماد بزرگ مسجد الاقصی در کابل از سوی شهرداری کابل ساخته شد و این نماد بیانگر حمایت مردم افغانستان از فلسطین است.

وی تاکیدکرد: مردم افغانستان در صورت فراهم بودن شرایط، امکان حضور در کنار رزمندگان فلسطینی را دارند و همچنین در فضای مجازی فعالیت‌هایی در راستای افشای جنایات رژیم صهیونیستی انجام میدهند.

نماینده پاکستان: طوفان الاقصی از عادی سازی روابط منطقه با اسرائیل جلوگیری کرد

نماینده حزب وحدت مسلمین پاکستان نیز در این نشست گفت: طوفان الاقصی از عادی سازی روابط منطقه با اسرائیل جلوگیری کرد.
زهرا ناصری حزب وحدت مسلمین از همان روز اول عملیات شروع به ابلاغ بیانیه، راهپیمایی و حمایت از مردم غزه نمود.

نماینده حزب وحدت مسلمین پاکستان ادامه داد: مردم پاکستان چه شیعه و سنی، سکولار، مذهبی و غیر مذهبی در ماجرای فلسطین اتحاد نظر دارند.استکبار ستیزی و مخصوصا اسرائیل ستیزی در بین مردم پاکستان جریان دارد.

ناصری در ادامه یاد آور شد: ملت پاکستان در اقدامی خودشان تمام کالاهای وابسته به اسرائیل را تحریم کردند، طوری که آن شرکت ها اقداماتی را در راستای انکار ارتباط با اسرائیل انجام می‌دهند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول