اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

جزییات تغییرات تعرفه گاز مشترکان قزوینی در فصل سرما

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین از افزایش بهای گاز مشترکین پرمصرف از 16 آبان خبر داد.

جزییات تغییرات تعرفه گاز مشترکان قزوینی در فصل سرما

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی حجتی پور از آغاز دوره فصل سرد سال و افزایش پلکانی گاز برای پرمصرف ها خبر داد.

وی ادامه داد: از 16 آبان ماه، فصل سرد سال از لحاظ صدور قبوض گاز رسما آغاز و بهای گاز مشترکین از این تاریخ بر اساس تعرفه های جدید محاسبه می شود.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین بر اساس تعرفه جدید، پرمصرف ها بابت مصرف بالای گاز باید بهای بیشتری پرداخت کنند اما خوش مصرف ها و همچنین مشترکان پرمصرفی که بتوانند با صرفه جویی مصرف خود را کاهش دهند در سراسر کشور از مشوق های شرکت گاز بهره مند می شوند.

این مسوول با بیان این مطلب که 3 اقلیم از 5 اقلیم تعریف شده کشوری با استان قزوین انطباق دارد، گفت: اقلیم تعیین کننده تنوع آب و هوایی، با لحاظ کردن سرد و گرم بودن آب و هوای مناطق است که سهم مصرف گاز مشترکین به نسبت سرما و گرمای مناطق در 12 پله مختلف تعریف شده است.

حجتی پور با اشاره به اینکه با پلکانی شدن مصرف گاز برای مشترکین انتظار داریم عموم مردم توجه جدی و مسوولانه تری به مصرف گاز داشته باشند، ادامه داد: مشترکینی که مصرف گاز آنها بین پله 1 تا 3 قرار دارد خوش مصرف ها و رعایت کنندگان الگوی صحیح مصرف هستند، مشترکین دارای مصرف گاز بین پله های 4 تا 6 مصرف کننده متوسط محسوب می شوند، مشترکین دارای مصرف بین پله 7 تا 11 پرمصرف و مشترکین قرار گرفته در پله 12 بسیار پرمصرف محسوب می شوند.

وی تأکید کرد: با توجه به تعرفه جدید مشترکین بسیار پرمصرف که الگوی مصرف را رعایت نمی کنند به ازای هر مترمکعب مصرف بیشتر، متحمل 60 هزار ریال هزینه خواهند شد. شرکت گاز از این مشترکین می خواهد تا با صرفه جویی، مصرف گاز خود را به پله های پایین تر برسانند اما در صورت ادامه این روند، با ارسال ابلاغیه های مربوطه ممکن است حتی به قطعی گاز هم اقدام شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین با اشاره به اینکه با مکاتبات به عمل آمده با استانداری مقرر شده اصول رعایت گاز بهینه در فضاهای اداری به منظور صرفه جویی در مصرف گاز به دستگاه ها ابلاغ شود، خاطرنشان کرد: دمای بین 18 تا 21 درجه سانتیگراد دمای رفاه معین شده برای فضاهای اداری است.

این مسوول در پایان گفت: توصیه اکید داریم موتورخانه ها در دستگاه های دولتی و اداری یک ساعت قبل از آغاز ساعت کار روشن و یک ساعت پیش از پایان آن خاموش شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول