اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

ثبت 2 ژن جدید در پایگاه داده آمریکا توسط دانش آموختگان دانشگاه آزاد شهرکرد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: 2 ژن جدید از 2 باکتری توسط مریم صفرپور و توحید پیری دانش‌آموختگان دکتری تخصصی ژنتیک و بیوتکنولوژی دانشگاه آزاد شهرکرد در پایگاه داده NCBI آمریکا به ثبت رسید.

ثبت 2 ژن جدید در پایگاه داده آمریکا توسط دانش آموختگان دانشگاه آزاد شهرکرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد فرشید خیری گفت: ۲ ژن جدید از ۲ باکتری توسط مریم صفرپور و با همکاری توحید پیری دانش‌آموختگان دکتری تخصصی ژنتیک و بیوتکنولوژی دانشگاه آزاد شهرکرد در پایگاه داده NCBI آمریکا به ثبت رسید.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد ادامه داد: مریم صفرپور فارغ التحصیل دکترای تخصصی ژنتیک مولکولی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد، حدود ۱۰ سال فعالیت در حوزه ژنتیک و بیوتکنولوژی را در سابقه علمی خود به ثبت رسانده است.

وی افزود: نتیجه تلاش این دانش‌آموخته دانشگاه آزاد، انتشار مقالات علمی در مجلات معتبر بین‌المللی است که همگی با نام دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد به چاپ رسیده‌ است.

خیری عنوان کرد: این ۲ ژن ثبت شده، ۲ rRNA باکتری است و از اجزای اصلی سلولی محسوب می‌شود.

مریم صفرپور دانش‌آموخته دکتری تخصصی ژنتیک دانشگاه آزاد شهرکرد در این خصوص گفت: طی پروژه تحقیقاتی، به توالی ۲ ژن جدید در باکتری‌های استرپتوکوکوس و پدیکوکوکوس برخوردیم که در پایگاه‌های داده ژنومی معتبر وجود نداشتند.

وی یادآور شد: پس از اطمینان از صحت جدید بودن ژن‌های مذکور، توالی آنها به پایگاه داده NCBI آمریکا ارسال و داوری انجام شد و در نهایت اسامی این ۲ ژن، به نام محققان ثبت شد.

پایان پیام/۶۸۰۴۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول