اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

یادواره شهدای فرهنگی تهران؛ رسم قدرشناسی را به بچه‌ها یاد دهیم

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در دومین یادواره شهدای فرهنگی شهر تهران، گفت: باید فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه نهادینه کنیم تا این ارزش را در بین نسل نوجوان و جوان نهادینه کنیم؛ باید رسم قدرشناسی و قدردانی را به بچه‌های‌مان یاد دهیم.

یادواره شهدای فرهنگی تهران؛ رسم قدرشناسی را به بچه‌ها یاد دهیم

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، دومین یادواره شهدای فرهنگی شهر تهران به یاد معلمان شهید غزه، امروز ۱۶ آبان ۱۴۰۲ در سالن همایش های باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد امام(ره)، شهدای دانش‌آموز و معلم و به ویژه شهدای غزه، اظهار کرد: امروز عمده میهمانان ما از نومعلمان هستند؛ کسانی که بنا هست که ان‌شاءالله 30 سال در خدمت آینده‌سازان کشور عزیز اسلامی باشند. 

وی با اشاره به اینکه جامعه فرهنگیان در بین اقشار، جایگاه ویژه و خاصی داشته و جایگاه مرجعیت اجتماعی را دارد، ادامه داد: از پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد نقش‌آفرینی و روشنگری جامعه فرهنگی بودیم و در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز باز شاهد نقش‌آفرینی بی‌بدیل جامعه فرهنگیان بودیم.

کریمیان اضافه کرد: گواه این ادعا، 5 هزار شهیدی است که جامعه فرهنگیان در راستای اعتلای آرمان‌ها و اهداف متعالی انقلاب اسلامی تقدیم کردند و همچنین 36 هزار دانش‌آموز شهید که در طول 8 سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی شد. 

وی با تأکید بر اینکه جامعه فرهنگیان برای تربیت آینده‌سازان این کشور از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند، افزود: فرهنگیان تلاش می‌کنند تا نسلی متخصص، متعهد و همچنین آراسته به اخلاق و رفتار اسلامی را برای آینده کشور تربیت کنند.

* چه کلاس‌های درسی که در پشت خاکریزها و در سنگرها تشکیل شد

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما نقطه عطفی در تاریخ معاصر کشور عزیزمان است، ادامه داد: در انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، نقطه عطفی در طول تاریخ 45 ساله انقلاب است و در این بین، معلمان جزو افرادی بودند که نقش بسیار مهمی را ایفا کردند. 

وی با اشاره به اینکه معلمان در دوران هشت سال دفاع مقدس، سنگر علم و دانش را با سنگر دفاع از کیان اسلامی پیوند زدند، افزود: خوب به خاطر داریم که معلمان ما با هم توافق و تعامل می‌کردند که اگر دو معلم در یک رشته در مدرسه داشتیم، به نوبت در جبهه‌ها حاضر می‌شدند و معلمی که می‌ماند عهده‌دار وظایف معلمی می‌شد که به جبهه رفته بود و آن معلمی که در جبهه حاضر می‌شد، علاوه بر اینکه از مرزهای اعتقادی انقلاب اسلامی دفاع می‌کرد در همان محیط باز به وظیفه معلمی خودش هم می‌پرداخت؛ چه کلاس‌های درسی که در پشت خاکریزها و در سنگرها تشکیل شد.

* شهر تهران دارای 294 شهید معلم و 5 هزار شهید دانش‌آموز است

کریمیان با بیان اینکه از 24 هزار شهید شهر تهران، 294 معلم شهید و 5 هزار دانش‌آموز شهید تقدیم انقلاب اسلامی شدند، اظهار کرد: در رسم معلمی‌مان چند کلاسی داریم و تعداد شاگردان‌مان مشخص هستند اما معلمان شهید برای طول تاریخ، درس از خودگذشتگی و ایثار را به همه اقشار جامعه آموزش دادند و این درس در جغرافیای ایران باقی نماند بلکه از مرزها فراتر رفت و امروز شاهد ثمر دادن آن درس‌ها هستیم. 

وی ادامه داد: امروز اگر محور مقاومت، با سربلندی در برابر استکبار جهانی ایستاده است، اگر امروز مردم یمن پای اعتقادات راستین خودشان ایستادند و اگر امروز مردم در غزه جانانه ایستادند، به خاطر این است که دانش‌آموخته درس معلمان شهید و سایر شهدای انقلاب اسلامی هستند.

* معلمان شهید با وصیت‌نامه‌های بسیار ارزشمند، درس‌های عمیق از موضوعات تربیتی به یادگار گذاشتند

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران خطاب به نومعلمان افزود: معلمان شهید ما درس‌های تربیتی و اخلاقی خودشان در قالب‌ها و فرصت‌هایی که داشتند برای شما که امروز تازه در آغاز راه معلمی هستید، رقم زدند. معلمان شهید با وصیت‌نامه‌های بسیار ارزشمند و گهربار خودشان، درس‌های عمیق و دقیقی از موضوعات تربیتی برای همه ما به یادگار گذاشتند؛ حقیقتا که آنها آموزگار راه ایثار و عشق شدند. 

وی ادامه داد: این یادواره ذیل یادواره شهدای پایتخت برگزار می‌شود اما موضوع مهم این است که نباید این یادواره در همین سالن بماند؛ وظیفه ذاتی ما معلمان، انتقال ارزش‌ها از نسلی به نسل دیگر  است. خواهشمندم معلمان جوان و پرانگیزه و بانشاط، پلی را بین نسل گذشته و نسل حال حاضر انقلاب اسلامی بزنید و ارزش‌های انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس را به نسل امروز که دانش‌آموزان شما هستند، منتقل کنید.

* باید رسم قدرشناسی و قدردانی را به بچه‌هایمان یاد دهیم

کریمیان خطاب به نومعلمان تصریح کرد: شما باید نسل جدید را با آرمان‌های انقلاب اسلامی، آرمان‌های حضرت امام(ره) و آرمان‌های رهبر معظم انقلاب بیش از پیش آشنا کنید و تلاش کنید این آرمان‌ها در جان دانش‌آموزان بنشیند.

وی ادامه داد: وظیفه داریم خانواده معظم شهدا را تکریم کنیم. اینها یادگاران شهدا هستند و سهم بسزایی در فرهنگ ایثار و شهات دارند. این فرهنگ را باید در جامعه نهادینه کنیم تا این ارزش را در بین نسل نوجوان و جوان نهادینه کنیم. باید رسم قدرشناسی و قدردانی را به بچه‌هایمان یاد دهیم.

* وظیفه داریم فرهنگ ایثار و شهادت را برای دانش‌آموزان کشور نهادینه کنیم

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اضافه کرد: فرهنگ ایثار و شهادت در تاریخ ما نقش بسزایی داشت. اگر انقلاب اسلامی ما پیروز شد مبتنی بر فرهنگ ایثار و شهادت بود که سرلوحه همه آنها حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و یاران وفاداراش هستند. اگر در 8 سال دفاع مقدس پیروز شدیم، باز به خاطر اینکه فرهنگ ایثار و شهادت، سرلوحه کار ما بود. اگر ما امروز استقلال داریم و اگر امروز اقتدار نظام را در برابر دشمنان استکبار جهانی شاهد هستیم به خاطر فرهنگ ایثار و شهادت است. 

وی افزود: یادمان باشد که در گام دوم انقلاب اسلامی بر اساس آن چیزی که مقام معظم رهبری امر کردند وظیفه داریم فرهنگ ایثار و شهادت را به عنوان موتور محرک گام دوم انقلاب اسلامی برای دانش‌آموزان، آینده‌سازان کشور نهادینه کنیم.

* همه ما در قبال فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه داریم

کریمیان با بیان اینکه قریب به 100 هزار فرهنگی در آموزش و پرورش شهر تهران فعالیت می‌کنند، گفت: امروز نومعلمان را در این برنامه دعوت کردیم تا به نو معلمان این را منتقل کنیم که همه ما در قبال فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه داریم. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول