اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

افزایش 107 درصدی سهم توسعه خراسان‌جنوبی از محل درآمدهای مالیاتی

مدیرکل امور مالیاتی خراسان‌جنوبی از افزایش 107 درصدی سهم توسعه شهرها، روستاها و مناطق عشایری استان از محل درآمدهای مالیاتی در 6 ماهه نخست سال 1402 خبر داد.

افزایش 107 درصدی سهم توسعه خراسان‌جنوبی از محل درآمدهای مالیاتی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی کریمدادی، مدیرکل امور مالیاتی خراسان‌جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲، از محل درآمدهای مالیاتی وصول شده، ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به صورت مستقیم به حساب شهرداری ها، دهیاری ها، روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری استان واریز شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۷ درصد رشد داشته است. 

وی ضمن تقدیر و تشکر از فعالان اقتصادی استان  برای تحقق درآمدهای پایدار مالیاتی گفت: اداره کل امور مالیاتی خراسان جنوبی بر اساس برنامه های راهبردی سازمان امور مالیاتی کشور، از محل شناسایی منابع درآمدی جدید مانند وصول سهم مالیات پرونده های مالیاتی خارج از استان و همچنین تحقق معوقات مالیاتی سنوات قبل، توانسته است سهم ویژه ای در توسعه پایدار خدمات شهری، روستایی و عشایری خصوصاً در دولت سیزدهم ایفا کند.

وی ادامه داد: به نحوی که در ۶ ماهه نخست امسال هزار و ۳۵۶ میلیارد ریال به حساب شهرداری ها، ۷۳۱ میلیارد ریال به حساب دهیاری ها، ۷۳ میلیارد ریال به حساب روستاهای فاقد دهیاری و ۲۴۱ میلیارد ریال به حساب مناطق عشایری به صورت مستقیم واریز شده است. 

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی اضافه کرد:  با عنایت به اهمیت هزینه کرد مناسب درآمدهای مالیاتی برای توسعه و آبادانی استان و پیگیری ویژه استاندار و معاونان وی و جلسات مستمر با شهرداران، طرح های مختلفی در دولت سیزدهم از محل هزینه کرد درآمدهای مالیاتی استان در حوزه شهری در دست اقدام ویژه قرار گرفته است.

کریمدادی اجرا و تکمیل بوستان الهیه بیرجند، بوستان شهید احمدی روشن مهرشهر بیرجند، اجرای آیلندها و بلوارها، میدان بزرگ اجتماعات، بهسازی میادین سطح شهر، بازپیرایی پارکها، ایجاد و توسعه شبکه روشنایی، تعریض خیابانها و معابر، زیرسازی و آسفالت معابر، احداث و توسعه و نگهداری سرویس های بهداشتی عمومی، طراحی و احداث مراکز انباشت، بازیافت زباله توسط شهرداری بیرجند و ... را از جمله پروژه هایی عنوان کرد از محل درآمدهایی مالیاتی اجرایی شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول