اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

فعالیت ۱۵۸ خانه محیط زیست در آذربایجان‌غربی

رییس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: ۱۵۸ خانه محیط زیست در استان فعالیت دارد که با هدف توسعه مشارکتی برای پایداری محیط زیست طراحی و به اجرا در آمده‌است.

فعالیت ۱۵۸ خانه محیط زیست در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، کوروش پورزند رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی اظهار داشت: ۱۵۸ خانه محیط زیست در استان فعالیت دارد که با هدف توسعه مشارکتی برای پایداری محیط زیست طراحی و به اجرا در آمده‌است.

 وی افزود: این خانه‌ها از سال گذشته در شهرستان‌های ارومیه، مهاباد، نقده، چالدران و دانشگاه ارومیه و همچنین مراکز خدمات کشاورزی دهستان‌های استان شروع به کار کرده‌است.

 پورزند تصریح کرد: علاوه بر آن، علاقمندان به محیط زیست از تمامی اقشار جامعه در دهیاری ها و فرهنگ سراها به‌ویژه در فرهنگسراهای شهرداری‌ها مشغول فعالیت های زیست محیطی در استان هستند.

رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی ادامه داد: این خانه‌ها به علت تازه تاسیس بودن در حال جذب تسهیل‌گر و نیز آموزش این افراد هستند و اعتبار مورد نیاز با توجه به محل فعالیت و استقرار آنها از سوی دستگاه‌های دولتی تامین می‌شود.

وی اظهار کرد: در موضوعات چالشی موجود در مناطق مختلف استان، این افراد به صورت بومی و محلی با احصای مسائل برای رفع مشکل و جذب همراهی نهادهای دیگر مشغول به کار هستند.

 کوروش پورزند با اشاره به اینکه مدیران اجرایی خانه‌های محیط زیست، از شهروندان فعال هستند و توسط روسای ادارات محیط زیست شهرستان‌ها معرفی می‌شوند، گفت: هر خانه توسط مرکز حمایتی مدیریت مالی می‌شود و تسهیلگران نقش مهمی ایفا می‌کنند.

رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی افزود: هم‌افزایی و هم فکری در راستای محقق شدن نقش مشارکتی مردم مطابق آنچه که در اصل پنجاهم قانون اساسی آمده‌، مهمترین موضوعی است که از اجرای این طرح پیگیری می‌شود.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول