اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه در اکتبر با 115 موشک هدایت‌شونده دقیق اوکراین را هدف قرار داد

رئیس رکن اطلاعات ارتش اوکراین مدعی شد روسیه در ماه اکتبر 115 موشک هدایت شونده دقیق تولید خود را به سوی اهدافی در اوکراین پرتاب کرد.

روسیه در اکتبر با 115 موشک هدایت‌شونده دقیق اوکراین را هدف قرار داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «وادیم اسکیبیتسکی» رئیس رکن اطلاعات ارتش اوکراین روز دوشنبه اظهار داشت که روسیه در اکتبر ۲۰۲۳ در مجموع ۱۱۵ موشک هدایت شونده دقیق با برد بیش از ۳۵۰ کیلومتر به سوی اهداف اوکراین پرتاب کرد.

به گزارش وبگاه «دیفنس اکسپرس» این مقام ارشد اوکراین نوع این موشک‌ها را «اسکندر ام»، «کالیبر»، «اسکندر کی»، «خا-۳۲ » و «کینژال» اعلام کرد.   

اسکیبیتسکی با اشاره به برنامه‌های بالقوه روسیه برای هدف قرار دادن تاسیسات زیرساختی اوکراین در پاییز و زمستان سال جاری گفت که روس‌ها در حال پیش‌بینی افزایش فشار بر سامانه‌های انرژی اوکراین هستند.

اندیشکده آمریکایی «مطالعات جنگ» در تازه‌ترین ارزیابی از جنگ روسیه  و اوکراین نوشت، بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، نیروهای روس با وجود ضدحمله‌های اوکراینی در شمال شهر مورد مناقشه «آودیوکا» با استحکام مواضع خود در صدد یک حمله بزرگ هستند.

بر اساس این گزارش، نیروهای روس در شمال شهر آودیوکا در شرق اوکراین پیشروی کرده‌اند. فیلم‌های دریافتی نشان می‌دهند که نیروهای روس در جنوب غربی « کراسنوهورویکا»  به سمت راه‌آهن شمال آودیوکا پیشروی کرده‌اند. مقامات اوکراینی نیز تایید کرده‌اند که در روزهای اخیر بیش از ۱۷ حمله روسیه نزدیک آودیوکا رخ داده و گلوله باران شدید  این شهر ادامه دارد.

رئیس رکن اطلاعات ارتش اوکراین افزود: «تاکتیک‌های حملات احتمالی روسیه می‌تواند شامل استفاده از انواع موشک‌ها و همچنین ترکیبی از سلاح‌های موشکی و پهپاد باشد.»

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز یکشنبه در گفت‌‌وگو با شبکه خبری «ان بی سی» گفت، مهم است که ائتلاف ناتو به حمایت خود از اوکراین ادامه دهد. زلنسکی بار دیگر خواستار دریافت سامانه‌های دفاع هوایی بیشتر از آمریکا شد و خاطرنشان کرد که اوکراین به ویژه به پهپادهایی نیاز دارد که بتوانند حمله کنند و اطلاعات جمع‌آوری کنند. وی گفت، اوکراین شروع به تولید پهپاد کرده، اما به تعداد بیشتری نیاز دارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول