اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

روایت تلخ جراح صلیب سرخ از غزه

جراح کمیته بین‌المللی صلیب سرخ روایتی تلخ از وضعیت غزه و بیماران و مجروحان این منطقه بیان کرد.

روایت تلخ جراح صلیب سرخ از غزه

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، تام پوتوکار، جراح کمیته بین‌المللی صلیب سرخ گفت:‌ اکنون من بین خان یونس و رفح در جنوب (غزه) هستم. تعداد خیلی زیادی بیمار است، بیشتر از تعداد تخت‌ها و صدمات تروماتیک زیادی وجود دارد؛ به خصوص جراحات سوختگی فراوان که متاسفانه شامل صدها کودک می‌شود. 

وی ادامه داد:‌ در حال حاضر همه چیز در مقیاس وسیع است. تعداد آوارگانی که این سو و آن سو می‌دوند خیلی زیاد است. هم داخل بیمارستانها هم خارج از آنها و حتی میان ساختمان‌ها. تعداد کمی چادر بعضا می‌بینیم. 

جراح کمیته بین المللی صلیب سرخ خاطرنشان کرد: سختی کار هم اکنون دسترسی به مواد و تجهیزات مورد نیاز است و این در حالی است که خیلی از این ملزومات رو به اتمام است. تعداد مصدومان مداوما افزایش می‌یابد و اغلب صدمات بسیار پیچیده است. انواع مختلف سلاحها انواع مختلفی از آسیب‌ها را ایجاد می‌کند. 

تام پوتوکار افزود:‌ در حال حاضربیشترین چیزی که شاهدش هستیم مصدومیت‌های ناشی از انفجار است که موجب صدمه قابل توجهی به بدن می‌شود و نیازمند جراحی‌های پیچیده است و بر خلاف، مثلا مصدومیت‌های ناشی از گلوله که می‌توانید انتظار داشته باشید که به یکی از اندامها آسیب زده باشد و تاثیر محدودی روی سایر اندام داشته باشد، معمولا مصدومیت ناشی از انفجار خیلی پیچیده است و اندام‌های مختلفی را درگیر می‌کند. 

وی تاکید کرد:‌ من به کار سازمان مان باور دارم و به افرادی کمک می‌کنیم که واقعا به این مداوا نیاز دارند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول