اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

در جلسه بررسی کمبود شیرخشک و دارو چه گذشت؟

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: رئیس انجمن هموفیلی از نحوه توزیع داروی فاکتور ۸ انتقاد کرد و گفت که اگر این دارو درست توزیع شود، بخش قابل توجهی از مشکل کمبود دارو در این حوزه مرتفع خواهد شد.

در جلسه  بررسی کمبود شیرخشک و دارو چه گذشت؟

همایون سامه یح عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس گفت: مشکل کمبود دارو برای بیماران خاص همچون هموفیلی، اس ام اِی و تلاسمی و کمبود شیر خشک در نشست امروز کمیسیون بهداشت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه که با حضور رئیس انجمن هموفیلی و انجمن اس ام اِی و یک نفر از مبتلایان به بیماری تالاسمی و رئیس سازمان غذا و دارو برگزار شد، مشکل تامین داروی این بیماران مورد بررسی قرار گرفت.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس اظهار داشت: در این جلسات مقامات وزارت بهداشت درباره داروی بیماران اس ام اِی عنوان کردند که برخلاف ادعای شرکت تولیدکننده، داروی این بیماران اثربخشی لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای بهبود در حوزه درمان نداشته و ندارد.

سامه یح خاطرنشان کرد: همچنین درباره تامین داروی فاکتور ۸ برای بیماران هموفیلی و همچنین داروهای موردنیاز بیماران تالاسمی مقامات وزارت بهداشت موانع و مشکلات خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تشریح کردند و بنا شد تا کمیسیون پیگیری‌های لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در این باره داشته باشد.

وی افزود: در این جلسه رئیس انجمن هموفیلی عنوان کرد که بخش قابل توجهی از مشکلات بیماران هموفیلی، مشکل توزیع داروی فاکتور 8 است که اگر این مشکل برطرف شود، بخش اعظمی از مشکل کمبود دارو در این حوزه مرتفع خواهد شد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: درباره شیرخشک نیز بحث‌ها و بررسی‌های زیادی انجام شد و بنا شد برای حل مشکلات در این حوزه نیز پیگیری‌های لازم انجام شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول