اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بلینکن: آمریکا به تلاش برای وقفه انساندوستانه در غزه ادامه می‌دهد

وزیر خارجه آمریکا در دیدار با مقام‌های ترکیه گفت که با مقام‌های صهیونیست هر روز ارتباط دارند و برای وقفه انساندوستانه در غزه نهایت تلاش را به کار می‌گیرند.

بلینکن: آمریکا به تلاش برای وقفه انساندوستانه در غزه ادامه می‌دهد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا امروز (دوشنبه) پس از دیدار با «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه در «آنکارا» درباره تحولات غزه گفت: «ما در آنکارا در خصوص بحران غزه، ارسال کمک به غزه و جلوگیری از گسترش درگیری‌ها بحث و گفت‌وگو کردیم و نهایت تلاش خود را برای آزادی آن‌هایی که به دست حماس گروگان گرفته شده‌‌اند، انجام می‌دهیم».

وی در خصوص احتمال آتش‌بس در غزه گفت: «با افزایش شمار قربانیان زن و کودک، ما به تلاش برای رسیدن به آتش‌بس در غزه ادامه می‌دهیم. ما میزان نگرانی‌ها از شمار بالای قربانیان زن و کودک را درک می‌کنیم و این چیزی است که هر روز در خصوص آن با اسرائیلی‌ها ارتباط برقرار می کنیم».

بلینکن در خصوص ارتباط با رژیم صهیونیستی گفت: «ما با اسرائیلی‌ها برای برداشتن گام‌هایی به منظور کاهش تلفات غیرنظامیان ارتباط داریم و در تلاش هستیم تا به غزه کمک ارسال کنیم».

سی ان ان ترک گزارش کرد که بلینکن پس از گفت‌وگو با هاکان فیدان در جمع خبرنگاران در فرودگاه گفت: «ما می‌دانیم که نگرانی عمیقی درباره اوضاع غزه وجود دارد. ما درباره موضوعات صلح پایدار گفت‌وگو کردیم و تلاش می‌کنیم که به این بحران غلبه کنیم».

بلینکن شب گذشته (یکشنبه) وارد آنکارا شد و تنها معاون استاندار آنکارا و «جف فلیک» سفیر ایالات متحده در ترکیه که پیش‌تر به دلیل دیدار با رهبر مخالفان ترکیه در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری پیشین ترکیه به شدت مورد انتقاد «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه قرار گرفته است، در رمپ فرودگاه مورد استقبال قرار گرفت. (جزئیات بیشتر)

در بحبوحه تنش‌ها در منطقه غرب آسیا و تشدید جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و کشته شدن هزاران کودک و زن و سالمند فلسطینی، بلینکن سه بار به اراضی اشغالی سفر کرد تا به صهیونیست‌ها اطمینان دهد که واشنگتن در جنایات این رژیم جعلی در کنار تل‌آویو است.

روز گذشته (یکشنبه) نیز، پلیس ترکیه با گاز اشک آور و ماشین‎‌های آب‎پاش با معترضانی که تجمع در حمایت از فلسطین را در مقابل پایگاه میزبان نیروهای آمریکایی در آدانا در آستانه سفر وزیر خارجه آمریکا به ترکیه برگزار کردند برخورد کرد. تظاهرات آدانا در روز سفر «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا به پایتخت ترکیه برگزار شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول