اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

دومین جشنواره انار هورامان در سروآباد برگزار می‌شود

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان از برگزاری دومین جشنواره استانی انار هورامان در شهرستان سروآباد خبر داد.

دومین جشنواره انار هورامان در سروآباد برگزار می‌شود

منصور مهرزاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کردستان اظهار کرد: این رویداد فرهنگی روز پنجشنبه ١٨ آبان‌ماه سال‌جاری از ساعت ١٠  الی ١٦ در روستای دله‌مرز از توابع شهرستان سروآباد برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره، توسعه گردشگری با برگزاری رویدادهای متنوع، معرفی محصولات شاخص کردستان و مزیت‌های گردشگری کشاورزی است.

وی افزود: توسعه باغات انار با هدف رونق تولید و معرفی ارقام برتر محلی، نقش احداث باغات انار در گردشگری کشاورزی و کارآفرینی و ایجاد انگیزه در نسل جوان و توسعه پایدار از محورهای این جشنواره است.

مهرزاد عنوان کرد: عرضه محصولات و فرآورده‌های جانبی انار، برگزاری موسیقی سنتی و معرفی آیین‌های محلی و ... از جمله برنامه‌های این رویداد فرهنگی است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان یادآور شد: این جشنواره با همکاری این مجموعه، جهاد کشاورزی، فرمانداری و بخشداری سروآباد و دهیاری روستای دله‌مرز برگزار می‌شود.

شهرستان سروآباد قطب تولید انار در استان کردستان است و سالانه از ۷۰۰ هکتار باغات موجود، بیش از ۱۰ هزار تن انار ارگانیک و مرغوب برداشت می‌شود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول