اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

2 معدن بزرگ کشور در اردستان به بهره‌برداری می‌رسد

فرماندار اردستان گفت: اشتغال بسیار خوبی در حوزه معادن شهرستان اردستان وجود دارد و سال آینده شاهد افتتاح 2 معدن بزرگ کشور در شهرستان اردستان خواهیم بود.

2 معدن بزرگ کشور در اردستان به بهره‌برداری می‌رسد

سید محمد هادی احمدی‌طبا، فرماندار اردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردستان، اظهار داشت: معادن فعال شهرستان اردستان در یکسال گذشته با پیگیری‌های انجام شده، رشد ۱۰ درصدی داشته است و در حال حاضر ۹۸ معدن فعال در شهرستان وجود دارد.

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌ها در حوزه رشد اقتصادی شهرستان اردستان موضوع فعال کردن معادن است چرا که مطابق بیانات رهبر انقلاب، معادن باید جایگزین فروش نفت شود و موضوع ساخت کارخانجات فرآوری در کنار معادن نیز دنبال می‌شود.

احمدی‌طبا خاطرنشان کرد: ساخت کارخانجات فرآوری مواد اولیه معادن در این شهرستان در حال پیگیری است زیرا اشتغال، گردش مالی و رشد اقتصادی به همراه دارد.

فرماندار اردستان تصریح کرد: کمیته مشورتی معادن شهرستان اردستان برای اولین بار با حضور اداره صمت و تعدادی از معادن تشکیل خواهد شد در این کمیته مسائل و مشکلات معادن پیگیری و بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: اشتغال بسیار خوبی در حوزه معادن شهرستان اردستان وجود دارد و تا پایان سال جاری یکی از بزرگ‌ترین معادن شهرستان به بهره‌برداری خواهد رسید و سال آینده شاهد افتتاح ۲ تا از معادن بزرگ سطح کشور در شهرستان خواهیم بود.

احمدی‌طبا بیان کرد: در شهرستان اردستان اقدامات خاصی با محوریت معادن انجام شده و مشارکت معادن در حوزه عمرانی، فرهنگی و اجتماعی شهرستان بوده که در یکسال گذشته معادن اردستان حدود ۱۰ میلیارد ریال به حوزه عمرانی و آسفالت‌ جاده‌ها کمک کردند.

فرماندار اردستان خاطرنشان کرد: معادن شهرستان اردستان در حوزه فرهنگی و ورزشی نیز فعالیت می‌کنند و در حال حاضر تعدادی از هیئات ورزشی شهرستان با معادن در ارتباط هستند که معادن از این هیئات حمایت می‌کنند و تیم‌های ورزشی نیز مدال‌آوری‌های بسیاری دارند.

وی اضافه کرد: معدن یکی از مؤلفه و شاخصه‌های رشد اقتصادی شهرستان اردستان است و به نظر می‌رسد با پیگیری‌های انجام شده و تشکیل کارگروه‌های مربوطه‌، تا ۵ سال آینده اصلی‌ترین موضوع حوزه صنعتی شهرستان، معادن باشد.

پایان پیام/۶۳۱۳۵/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول