اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تعداد دانشمندان دانشگاه علوم پزشکی تبریز و تجاری‌سازی 3 محصول فناور

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید براینکه لازم است تولید علم زمینه تولید ثروت در دانشگاه را فراهم کند از تجاری سازی سه محصول فناور در دانشگاه علوم پرشکی تبریز خبر داد و گفت: فروش محصولات دانش بنیان ارزآوری خوبی برای دانشگاه داشته است.

تعداد دانشمندان  دانشگاه علوم پزشکی تبریز و تجاری‌سازی 3 محصول فناور

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، شهابی صبح امروز در نشست هم اندیشی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و اعضای هیأت علمی پژوهشی دانشگاه با حضور معاونان تحقیقات و فناوری، آموزش و توسعه مدیریت و منابع دانشگاه و مدیران حوزه تحقیقات و فناوری ضمن تشریح وضعیت دانشگاه علوم پزشکی تبریز در رتبه‌بندی‌های کشوری و بین المللی و تبریک کسب رتبه اول کشوری در رتبه‌بندی تایمز خواستار حفظ و ارتقای این جایگاه شد.

 وی تبیین وضعیت موجود، اشتراک‌گذاری سیاست‌های کلان، طرح چالش‌های موجود و مرتبط، اشتراک‌گذاری تجارب موفق اساتید پیشکسوت، تقویت روحیه کارگروهی و کمک به حل مشکلات و چالش‌های معاونت را از اهداف برگزاری این نشست برشمرد.

 شهابی با تبیین سیاست‌های وزارت بهداشت در زمینه تحقیقات و فناوری گفت: برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در عرصه پژوهشی باید در راستای دستیابی به این سیاست‌های کلان پژوهشی کشور و  برای حل مسائل جامعه باشد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه ضمن تشریح اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این معاونت برای حمایت و ارتقای سطح تحقیقات و فناوری و امور نشر ومجلات دانشگاه  گفت: طبق آخرین رتبه بندی ایران رتبه ۱۵ علمی جهان را به خود اختصاص داده و طبق سند توسعه باید سرآمد کشورهای اسلامی در پایان برنامه باشیم .

 وی با تاکید براینکه لازم است تولید علم زمینه تولید ثروت در دانشگاه را فراهم کند از تجاری سازی سه محصول فناور در دانشگاه علوم پرشکی تبریز خبر داد و افزود: فروش محصولات دانش بنیان ارزآوری خوبی برای دانشگاه داشته است.

 وی فعالیت ۵۸ شرکت در داخل دانشگاه، ایجاد دفتر کارخانجات بزرگ دارویی در دانشگاه، فعالیت ۴ کوهورت در دانشگاه، افتتاح وفعالیت بیوبانک، افتتاح و فعالیت سلول درمانی، راه اندازی آزمایشگاه پیش بالینی، عقد تفاهم نامه با دانشگاه های تبریز و سهند، راه اندازی پارک سلامت، برنامه‌ریزی راه اندازی فروشگاه دیجیتال، تکمیل مراحل پایانی سومین کلین روم، همکاری‌های بین‌المللی با کشورهای منطقه و تبادل دانشجو و فعالیت‌های مشترک را از شاخص‌ترین اقدامات صورت گرفته در سال های اخیر در این معاونت عنوان کرد.

 معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه همه نتایج درخشان را حاصل زحمات اساتید دانست و ابراز داشت: دانشگاه متعلق به اساتید است و انتظار داریم با ارئه راهکارهای عملیاتی ما را در جهت رفع چالش های پیش روی پژوهش یاری کنید.

 وی با تبریک قرارگیری ۲۱ استاد دانشگاه علوم پزشکی تبریز جزو دانشمندان یک درصد برتر جهانی و ۷۶ استاد در جمع اساتید ۲درصد برتر جهان، خاطرنشان کرد: با توجه به پیش بینی روند علمی در دنیا جهت حفظ و ارتقای وضعیت موجود نیازمند برنامه‌ریزی‌های مناسب و تزریق بودجه جهت ایجاد جهش در پژوهش هستیم.

 در ادامه،  اساتید حوزه پژوهش با ارائه نکته نظرات و مشکلات حوزه فعالیت خود خواستار پیگیری مسئولان دانشگاه شدند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول