اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

توسعه نوار ساحلی خزر با رعایت الگوهای زیست‌محیطی

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه توسعه نوار ساحلی خزر با الگوهای زیست‌محیطی باید مورد توجه جدی قرار گیرد، گفت: یکی از مزیت‌های استان هم مرز بودن با کشورهای همسایه است به ویژه کشور روسیه که ظرفیت بالایی دارد و باید از این ظرفیت بهره‌گیری شود.

توسعه نوار ساحلی خزر با  رعایت الگوهای زیست‌محیطی

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور امشب در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره رسانه‌ای خزر بامحوریت مدیریت شهری و گردشگری که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان چالوس برگزار شد با اشاره به روز مازندران، اظهار کرد: یکی از ملزومات این است که باید بیشتر تمدن و هویت مازندران را به نسل جوان بشناسانیم.

وی افزود: مازندران صاحب تمدن بزرگی است و در شکل‌گیری نهضت‌های اسلامی نقش موثری داشتند.

استاندار مازندران بیان کرد: اگر بخواهیم مازندران را آن طور که هست معرفی کنیم در چهارچوب موضوع جشنواره بهتر بتوانیم کار کنیم‌.

حسینی‌پور اظهار کرد: جشنواره رسانه‌ای خزر رویداد ملی است، گرچه دیر ولی به‌موقع شروع شد، این جشنواره را رویداد ملی می‌دانیم که نقش مدیریت شهری در شناسایی توانمندی‌های گردشگری، برنامه‌ریزی و بهره‌برداری از جاذبه‌ها است.

وی با اعلام اینکه شهرهای ساحلی مازندران ظرفیت مهمی برای توسعه گردشگری است، گفت: به دلیل ضعف‌های مدیریت و عدم یکپارچگی مدیریت در بهره برداری پایدار در جاذبه‌های شهرهای مازندران، برنامه‌ریزی صحیح کاربردی بخش گردشگری مازندران را خوب معرفی نکرد؛ باوجود اینکه سالانه ۴۰ میلیون جمعیت در مازندران تردد صورت می‌گیرد اما از توسعه بهره نبرده است، درحالی‌که توسعه گردشگری می‌تواند آثار مثبت اقتصادی، زیست‌محیطی و فرهنگی به همراه داشته باشد.

استاندار مازندران بیان کرد: هر مقدار مدیریت شهری هماهنگ‌تر باشد به همان اندازه امکان دست‌یابی به توسعه پایدار گردشگری شهری بیشتر خواهد شد.

حسینی‌پور با تاکید بر اینکه توسعه نوار ساحلی خزر با الگوهای زیست‌محیطی باید مورد توجه جدی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: یکی از مزیت‌های استان هم مرز بودن با کشورهای همسایه است به ویژه کشور روسیه که ظرفیت بالایی دارد و باید از این ظرفیت بهره‌گیری شود.

وی ادامه داد: غفلت بسیار بزرگی در طول این سال‌ها در معرفی استان مازندران حتی در کشورهای همسایه داشتیم .

استاندار مازندران با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری جاده چالوس نتوانستیم از این ظرفیت بهره‌گیری کنیم، افزود:  هنوز کار حرفه‌ای در حوزه رسانه‌ها در رابطه با گردشگری انجام نشد و در طول مسیر راهبردی دولت سیزدهم باید به این مهم توجه شود. راه باز شدن ارتباط و تعاملات گردشگری را باید ازطریق رسانه‌ها ایجاد کنیم که در ذیل این جشنواره باید کارگروه تخصصی ایجاد کنیم و بدانیم آرمان شهر گردشگری چیست که نکته مهمی است این مهم صرفا با برگزاری یک جشنواره محقق نخواهد شد.

حسینی‌پور در رابطه با معرفی مازندران به کشورهای همسایه، گفت: باید کارگروهی شکل گیرد و در این زمینه از ظرفیت افراد صاحب‌نظر استفاده شو‌د.

وی با طرح این سوال که چرا مازندران تاکنون نه مقصد گردشگری بلکه مسیر مسافرت‌گردی شد؟ اظهار کرد: مازندران با این ظرفیت عظیم رسانه باید اقتصاد گردشگری را در استان راه بیندازند.

استاندار مازندران با بیان اینکه مازندران رتبه سوم امنیت سرمایه‌گذاری به دست آورد، افزود: مازندران بعد از ۱۰ سال با رشد منفی به رشد ۴.۱ درصد رسیدیم که دلیلش فراهم کردن بستر سرمایه‌گذاری بوده است.

حسینی‌پور با تاکید بر مبارزه با فساد، اضافه کرد: شهر سالم می‌تواند مقصد گردشگری باشد.

وی به تصویب ۳ منطقه آزاد در مازندران، افزود: در هیچ استانی نداریم سه نقطه منطقه آزاد باشد که در این زمینه نقش رسانه‌ها در ایجاد گفتمان گردشگری اثرگذار خواهد بود.

توسعه غرب مازندران با شتاب مطمئن

محمدعلی محسنی بندپی نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره رسانه‌ای خزر بامحوریت مدیریت شهری و گردشگری که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان چالوس برگزار شد، اظهار کرد: توسعه در غرب مازندران با شتاب مطمئنی در حال حرکت است.

وی افزود: از ۱۸ مصوبه ستاد تسهیل کلاردشت حتی یک مصوبه هم با مخالفت مواجه نشد و این نشان‌دهنده اراده جدی دولت سیزدهم است.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس بیان کرد: به آب انداختن اولین شناور تفریحی به آب‌های نوشهر، برگزاری جلسات سرمایه‌گذاری و افتتاح دفتر استانداری در غرب استان نتیجه حضور میدانی و مؤثر مسؤولان استانی است.

محسنی‌بندپی با تاکید بر اینکه توسعه در منطقه‌ای اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه توسعه فرهنگی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در این زمینه اگر اصحاب رسانه توسعه پیدا نکنند قطعا موفق نخواهیم شد.

وی ادامه داد: اینکه از ظرفیت شهری در جشنواره رسانه ای خزر بهره‌گیری شده، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر بخواهیم واقعا غرب استان را نجات دهیم همه باید در کنار هم باشیم؛ هر چه به صنعت گردشگری توجه کنیم و زمینه حضور سرمایه‌گذاران را فراهم کنیم، موفق خواهیم شد.

وی با اعلام اینکه باید از ظرفیت‌های فرودگاه‌ها، بنادر و دریا و سایر استفاده کنیم، یادآور شد: روزهای خوبی در غرب استان داریم که البته اهتمام همه را می‌طلبد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول