اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

برنامه دولت سیزدهم ارائه تسهیلات ویژه ساخت مسکن روستایی و تثبیت و توسعه روستاهاست

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: برنامه دولت سیزدهم ارائه تسهیلات ویژه برای ساخت مسکن روستایی و تثبیت و توسعه روستاهاست که اعطای زمین با کمترین قیمت ممکن ازجمله آنها می‌باشد.

برنامه دولت سیزدهم ارائه تسهیلات ویژه ساخت مسکن روستایی و تثبیت و توسعه روستاهاست

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، جعفر برزگر مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: تملک اراضی ملی واقع در محدوده و حریم روستاها به منظور تامین زمینهای لازم جهت عمران و نوسازی روستاها، هدایت توسعه کالبدی و نظم دهی به گسترش فیزیکی روستاها، ایجاد انگیزه سکونت و فعالیت برای روستاییان و حمایت از خانوارهای روستایی فاقد زمین جهت احداث مسکن از جمله فعالیت های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی میباشد.

وی افزود: تاکنون ۲ هزار و ۳۰۱ هکتار در ۴۲۷ روستای سطح استان شناسایی و تملک شده و پس از تهیه طرح تفکیکی بر اساس ضوابط طرح هادی و آماده سازی اولیه، فازبندی و اولویت بندی تعداد ۱۸ هزار و ۳۲۷ قطعه به مساحت یک هزار و ۸۱۲ هکتار در سطح ۲۹۴ روستای سطح استان به متقاضیان واجد شرایط جهت احداث مسکن روستایی واگذار گردیده است.

 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اظهارکرد: برنامه دولت سیزدهم ارائه تسهیلات ویژه برای ساخت مسکن روستایی و تثبیت و توسعه روستاهاست که اعطای زمین با کمترین قیمت ممکن ازجمله آنها می‌باشد.

برزگر اضافه کرد: ۱۶۵ هکتار از محدوده اراضی روستاهای خارج از حریم شهرها و داخل حریم شهرها توسط منابع طبیعی و راه و شهرسازی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان واگذار گردیده که پس از طی مراحل تحویل، تفکیک، آماده سازی و طراحی قابلیت ساخت ۱۶۵۰ قطعه مسکونی را دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی عنوان کرد: همچنین ۵۳۲ هکتار از محدوده اراضی ملی روستاهای خارج از حریم شهرها توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان شناسایی شده که مراحل واگذاری آن از سوی راه و شهرسازی به بنیاد مسکن در حال انجام است.

وی افزود: طبق تفاهم صورت گرفته مابین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان ملی زمین تعداد ۵ هزار قطعه به مساحت ۴۶۸ هکتار در ۲۳۰ روستای سطح استان در قالب طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان دارای شرایط لازم جهت سکونت در روستا به دو شکل خودمالکی و اجاره ۹۹ ساله در اختیار متقاضیان قرار خواهدگرفت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی تاکید کرد: همچنین برای حمایت از ساخت مسکن مقاوم‌ روستایی، علاوه بر خدمات فنی ، تسهیلات کم‌بهره و بلند مدت ۲۰۰ میلیون تومانی نیز توسط بانک های عامل استان  در اختیار متقاضیان قرار می‌ گیرد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول