اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عالم عراقی در گفت‌وگو با فارس: دولت عراق باید صادرات نفت ارزان به اردن را متوقف کند

شیخ فجری الموصلی، مدیر «توجیه العقائدی» الحشد الشعبی و از علمای عراقی از دولت عراق خواست تا صادرات نفت ارزان به اردن را به عنوان کشوری که روابط رسمی با رژیم صهیونیستی دارد قطع کند.

عالم عراقی در گفت‌وگو با فارس: دولت عراق باید صادرات نفت ارزان به اردن را متوقف کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شیخ فجری الموصلی، مدیر «توجیه العقائدی» در تجمع گسترده جوانان عراقی در گذرگاه «طریبیل» در نقطه صفر مرزی با اردن، هدف از حضور در این تجمع را اعلان موضع مردم عراق در حمایت از مردم فلسطین به خصوص مردم مظلوم غزه عنوان کرد.

او گفت: «حضورمان در این تجمع ابراز موضع قانونی خود در قبال ظلم و تجاوزات علیه مردم فلسطین که در هشت دهه گذشته متحمل شده‌اند، است؛ ما امروز در کنار برادران خود در مقاومت حزب الله، عزالدین القسام و حماس قرار داریم».

شیخ فجری الموصلی  تأکید کرد: «می‌خواهیم صدایمان را به گوش دیگران برسانیم و خواهان این هستیم تا امکان نبرد برایمان فراهم شود».

 

مدیر «توجیه العقائدی» الحشد الشعبی در ادامه در خطاب به دولت اردن نیز از امان خواست تا روابط خود را با رژیم صهیونیستی پایان دهد. او گفت: «نوکری صهیونیست‌ها که از پدرانتان به ارث مانده و قصد دارید آن را به فرزندانتان انتقال دهید را بس کنید؛ دوره شما تمام شده و خون فلسطینی‌ها ظلم و طغیان و مسند شما را نابود خواهد کرد».

او در پایان با تقدیر از موضع دولت و مردم عراق در قبال مردم فلسطین، از دولت این کشور نیز خواست تا صادرات نفت ارزان به اردن را متوقف کند. او تأکید کرد که مردم اردن هیچ استفاده‌ای از این نفت نمی‌برند و این تنها دولت سازشگر این اردن است که بهره مالی آن را از آن خود می‌کند.

نقطه صفر مرزی عراق با اردن در گذرگاه طریبیل، امروز شاهد تجمع گسترده جوانان عراقی بود و هزاران نفر از استان‌های مختلف با دهها اتوبوس عازم این منطقه شده بودند.

این نقطه مرزی از سه هفته پیش شاهد تحصن بی سابقه در حمایت از فلسطین است و تحصن کنندگان اعلام کرده‌اند که تا زمان توقف هرگونه رابطه اردن با رژیم صهیونیستی در این گذرگاه حضور خواهند داشت.

 

 

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول