اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

فیلم جدیدی از زنده‌گیری بحث‌برانگیز خرس زخمی در مجن!

فیلم جدیدی از زنده‌گیری یک قلاده خرس قهوه‌ای زخمی در مجن به دست فارس رسیده که در نوع خود، جالب‌توجه و بحث‌برانگیز است.

فیلم جدیدی از زنده‌گیری بحث‌برانگیز خرس زخمی در مجن!

به گزارش خبرگزاری فارس از مجن، روز گذشته ویدئویی از زنده‌گیری عجیب یک قلاده خرس قهوه‌ای زخمی در مجن از توابع شهرستان شاهرود در خبرگزاری فارس منتشر شد که واکنش‌های متفاوتی را با خود به همراه داشت.

اکنون، فیلم جدیدی از زنده‌گیری همان خرس زخمی به دست خبرنگار فارس رسیده که در نوع خود جالب توجه به نظر می‌رسد.

🔻 این ویدئو را ببینید:

 

به گزارش فارس؛ 2 قلاده خرس قهوه‌ای که از گونه‌های ارزشمند جانوری کشورمان محسوب می‌شوند، در روزهای اخیر در حومه مجن جان خود را از دست دادند و این ویدئو، متعلق به یکی از همان خرس‌هاست.

این خرس قهوه‌ای که در تصویر می‌بینید، زخمی بوده و محلی‌ها می‌گویند حین انتقال به اداره محیط‌زیست شهرستان شاهرود جان خود را از دست داده است.

در ارتباط با علت مرگ 2 خرس قهوه‌ای در مجن از ابتدا خبرهای ضد و نقیضی از اصابت گلوله تا بیان تصادف جاده‌ای و مواردی از این دست بیان شده؛ اما سازمان حفاظت محیط‌زیست و اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان تاکنون واکنشی در این زمینه از خود نشان نداده است.

خبرگزاری فارس بدون قضاوت درباره مسائل فنی این مسأله، آماده انتشار پاسخ مسؤولان امر در اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان است.

به گزارش فارس؛ خرس قهوه‌ای، گونه‌ای خرس بزرگ‌جثه و درشت‌اندام بوده که در شماری از مناطق ایران و استان سمنان به‌ویژه در مناطق حفاظت‌شده شرق و شمال این استان پراکنده است.

وزن این نوع خرس از ۷۰ تا ۷۸۰ کیلوگرم متغیر است و بزرگ‌ترین زیرگونه آن، خرس کودیاک در قامتی هم‌اندازه خرس قطبی با وی بر سر عنوان بزرگ‌ترین گونه خرس و بزرگ‌ترین جانور شکارچی روی خشکی رقابت می‌کند.

زیرگونه خرس قهوه‌ای (خرس قهوه‌ای کودیاک) بزرگ‌ترین و قوی‌ترین گوشت‌خوار موجود در خشکی است.

قلمرو زیست خرس قهوه‌ای کاهش یافته و در بسیاری از مناطق منقرض شده است و این امر، اهمیت حفاظت از خرس‌های قهوه‌ای را بیش از پیش نشان می‌دهد.

پایان پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول