اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

حادثه آتش سوزی لنگرود و چرا های بی جواب!

نماینده مردم ری، تهران و تجریش در شورای اسلامی شهر تهران گفت: آتش سوزی در مرکز ترک اعتیاد لنگرود، حادثه دلخراش دیگری است که تاثر برانگیز و تاسف بر انگیز بود چرا که با رعایت حداقل نکات ایمنی می توانست از بروز چنین حادثه ای جلوگیری به عمل آید.

حادثه آتش سوزی لنگرود و چرا های بی جواب!

احمد صادقی نماینده مردم شریف ری، تهران و تجریش در شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی فارس گفت: آتش سوزی در مرکز ترک اعتیاد لنگرود، حادثه دلخراش دیگری است که تاثر برانگیز و تاسف بر انگیز بود چرا که با رعایت حداقل  نکات ایمنی می توانست از بروز چنین حادثه ای جلوگیری به عمل آید. 

وی ادامه داد: کمپ ترک اعتیادی که قبلا مدرسه بوده ، بیش از ظرفیت در آنجا مدد جو نگاه داشته شده ، ساختمان قدیمی بوده، بخاری در جوار پرده قرار داشته و آتش گرفتن بخاری، سرایت به پرده ها و جانباختن بیش از 30 نفر . 
صادقی گفت: وقتی به حوادث انسان سازی که در چند وقت اخیر در کشورمان رخ داده نگاهی بیاندازیم می بینیم که در همه این موارد الزامات و مقررات اولیه که می بایست رعایت می شده، نادیده گرفته شده و پس از هر حادثه هم هشدار های کارشناسان تیتر یک اخبار بوده اما چند صباحی کوتاه به فراموشی سپرده شده است. 
وی با بیان اینکه پلاسکو، متروپل، آتش سوزی در بازار گل و گیاه و ... و اینبار هم یک ساختمان قدیمی که مرکز ترک اعتیاد بوده در آتش سوختند، گفت: نمی دانم یا نمی دانیم چه زمانی قرار است این هشدار ها جدی گرفته شود؟ 
وی در ادامه گفت: روی سخنم با مدیریت شهر ها است و این ربطی هم به مدیریت افراد در دوره های مدیریتی ندارد هر کس که در مسند می نشیند باید نسبت به ضوابط ایمنی سختگیر باشد. چرا باید در یک نقطه کشور به دلیل عدم رعایت تعارض منافع قوانین ساخت و ساز نادیده گرفته شود و حادثه مترو پل اتفاق بیافتد و در نقطه ای دیگر از کشورمان ابتدایی ترین ضوابط ایمنی مورد چشم پوشی قرار گیرد، آیا نسبت به جان انسان ها بی تفاوت شده ایم؟پیشگیری از حوادث گویی حلقه گمشده مدیریت بحران ما در کشور تبدیل شده در حالی که در طرح جامع مدیریت بحران صراحتا  بر الزامات و ضوابط پیشگیرانه تاکید شده است. 

به گفته عضو شورای شهر تهران، در ابتدایی ترین اسناد مدیریت بحران و ایمنی نیز بر ضوابط پیشگیرانه تاکید شده است و بازرسان و ماموران رسیدگی به این موارد باید این توصیه ها و ضوابط را در دستور کار خود قرار دهند و با سختگیری ویژه ای مجوز و یا مجوز های فعالیت های این اماکن را صادر کنند. آیا وقتی قرار بوده این مدرسه تبدیل به مرکز ترک اعتیاد شود این الزامات رعایت شده است؟این حادثه بار دیگر این هشدار را به ما می دهد که صد ها و یا شاید هزار ها اماکن عمومی و پر جمعیت در سطح پایتخت و کشور وجود دارد که باید مورد رصد و بازبینی از منظر رعایت الزامات ایمنی قرار گیرند. 
وی گفت: در همین کنار گوشمان صد ها کارگاه و انبار در بازار تهران وجود دارد؛ از کاغذ فروشان تا انبار مواد شیمیایی که هر لحظه به مانند بمب ساعتی می ماند و باید منتظر یک حادثه بود . عدم ایمنی بازار هم که سالهای سال است که هشدار داده می شود، همچنان موضوع لاینحل مدیریت شهری باقی مانده است. در این میان نهایی شدن طرح جامع مدیریت بحران در پایتخت می تواند یک راه چاره باشد گرچه این طرح باید به جد از سوی مجریان  جدی گرفته شود تا در اقصی نقاط کشور شاهد چنین موضوعات و مسایلی نباشیم. 
پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول