اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

تامین اعتبار 260 میلیارد تومانی برای اجرای طرح ملی مسکن سیستان و بلوچستان

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: به منظور تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، حدود ۲۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای خدمات زیربنایی و روبنایی در سایت های این طرح مهم ملی در استان تامین شده است.

تامین اعتبار 260 میلیارد تومانی برای اجرای طرح ملی مسکن سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، عطاء اله اکبری اظهار کرد: تامین بخشی از منابع مالی احداث زیرساخت‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان بر عهده وزارت راه و شهرسازی است و در این باره دولت سیزدهم در ساخت مسکن اهتمام ویژه‌ای به زیرساخت‌ها و خدمات روبنایی و زیربنایی دارد.

وی ادامه داد: در این راستا بیش از ۱۳۸ میلیارد تومان از محل یک سوم اعتبارات سهم صندوق ملی مسکن به خرید اقلام و لوازم مورد نیاز و اجرای شبکه های آب و فاضلاب و برق، حدود ۶۸ میلیارد تومان به اجرای خدمات روبنایی نظیر ساخت مدرسه، کلانتری، درمانگاه و سالن ورزشی و ۵۳ میلیارد تومان برای آماده سازی سایت های طرح نهضت ملی مسکن استان تامین اعتبار شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه طرح نهضت ملی مسکن نیازمند ایجاد توازن بین ساخت واحدهای مسکونی و زیرساخت های خدماتی است این اداره کل با مدنظر قراردادن رویکردی اساسی در صدد است تا متقاضیان با چالش نبود امکانات و خدمات مواجه نشوند.

وی با بیان اینکه زیرساخت های آب، برق و گاز در طرح نهضت ملی مسکن از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: ضروری است با توجه به اینکه تعدادی از واحدهای این طرح ملی در استان در مرحله سفت کاری و نازک کاری هستند، دستگاه های خدمات رسان هرچه زودتر برنامه های خود را عملیاتی کنند.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تا کنون زمین برای ساخت ۱۷۸ هزار و ۸۶۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این استان در برنامه چهار ساله تامین شده است.

اکبری با بیان اینکه ۲۲۷ هزار و ۱۷۴ نفر از شهروندان این استان برای خانه‌دار شدن در طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کردند، گفت: تاکنون از مجموع ثبت نام کنندگان صلاحیت ۳۶ هزار و ۳۴۴ نفر برای انجام فرآیند اداری ساخت خانه در قالب نهضت ملی مسکن تایید شده است.

وی افزود: در مجموع ۳۶ هزار و ۶۸۶ واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان سیستان و بلوچستان با متوسط پیشرفت فیزیکی ۴۷ درصد در حال ساخت است.

پایان پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول