اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

۱۶ هزار تماشاگر تئاتر تنها در یک تماشاخانه‌

گزارش آماری تعداد تماشاگران نمایش‌هایی که در مهر و آبان ماه 1402 در سالن‌های تماشاخانه‌ ایرانشهر به‌ صحنه رفتند در حالی اعلام شد که این آمار 45 درصد رشد را تجربه کرده است.

۱۶ هزار تماشاگر تئاتر تنها در یک تماشاخانه‌

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، آمار فروش و تعداد تماشاگران نمایش‌های تنهایی و تن‌هایی وطن‌هایی، عروسی خون، چه، محاکات قبر و هملت که مهر و آبان ماه سال جاری در سالن‌های استاد سمندریان و ناظرزاده‌ی کرمانی‌ به صحنه رفتند به تفکیک اجراها مشخص شد.

براساس این گزارش نمایش « تنهایی و تن‌هایی وطن‌هایی» به کارگردانی کیومرث مرادی که از روز نهم مهر ماه در سالن استاد سمندریان با ظرفیت ۲۴۵ تماشاگر و قیمت بلیت۱۷۰،۱۲۰ و۲۰۰ هزار تومان به‌روی صحنه رفت؛ با ۳۳ اجرا تا تاریخ دهم آبان و با میزبانی از ۹۴۰۷ تماشاگر، فروشی معادل ۱ میلیارد و ۵۹۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان داشته است.

یعنی این نمایش با میانگین قیمت بلیت 170 هزار تومانی و با این تعداد تماشاگر باید حدود 1 میلیارد و 599 میلیون تومان فروش داشته باشد که فروش نهایی این نمایش هم نشان دهنده همین عدد بوده تا نمایش کیومرث مرادی کم‌ترین تعداد مخاطب میهمان را داشته باشد.

با توجه به سالن 245 نفره و 33 اجرا این نمایش تعداد 8 هزار و 85 صندلی را در اختیار داشته که مخاطب اعلام شده برای آن نشان دهنده هزار 322 مخاطب خارج از ظرفیت است.

گفتنی است به دلیل استقبال تماشاگران اجراهای نمایش «تنهایی و ...»  تا تاریخ دوازدهم آذر ماه تمدید شده است.

همچنین‌ نمایش «عروسی خون» به کارگردانی قطب الدین صادقی که از روز چهارم مهر ماه در سالن استاد سمندریان با ظرفیت ۱۵۰ تماشاگر و قیمت بلیت ۱۵۰ هزار تومان به روی صحنه رفت؛ با ۳۱ اجرا تا تاریخ دهم آبان ماه با میزبانی از ۲۰۵۹ تماشاگر فروشی معادل ۲۲۶ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان داشته است. 

این نمایش هم از با توجه به ظرفیت 4 هزار و 650 نفره خود از نزدیک به 45 درصد ظرفیت خود استفاده کرده است. همچنین با میزان مخاطب اعلام شده و قیمت بلیت 150 هزار تومانی این نمایش باید چیزی حدود 308 میلیون و 805 هزار تومان فروش داشته باشد که عدد اعلام شده برای این نمایش به طور میانگین نشان دهنده 550 مخاطب میهمان و یا فروش تعدادی بلیت با تخفیف است.

نمایش «چه» به کارگردانی مهران رنجبر که از روز نهم مهر ماه در سالن ناظرزاده‌ کرمانی با ظرفیت ۲۱۲ تماشاگر و قیمت بلیت ۱۰۰، ۱۲۰ و ۱۵۰ هزار تومان به روی صحنه رفت؛ با ۲۳ اجرا تا تاریخ پنجم آبان ماه توانست با میزبانی از ۲۰۹۸ تماشاگر به فروش ۲۳۳ میلیون و ۵۸۱ هزار تومان دست پیدا کند.

این نمایش هم با توجه به 4 هزار و 876 صندلی‌ای که در 23 اجرای خود در اختیار داشته چیزی حدود 44 درصد از ظرفیت خود را استفاده کرده است تا در فروش وضعیتی مشابه با نمایش «عروسی خون» داشته باشد.

نمایش «محاکات قبر» به کارگردانی فرزاد امینی که از روز چهارم مهر ماه در سالن ناظرزاده‌ کرمانی با ظرفیت ۲۱۲ تماشاگر و قیمت بلیت ۱۳۰ هزار تومان به روی صحنه رفت؛ با ۱۰ اجرا تا تاریخ چهاردهم مهر ماه توانست با میزبانی از ۳۵۴ تماشاگر به فروش ۳۷ میلیون و ۱۰ هزار تومان دست پیدا کند.

ساخته فرزاد امینی البته شرایط خوبی در گیشه تماشاخانه ایرانشهر ندارد، این نمایش 2 هزار و 120 صندلی را در 10 اجرا در اختیار داشته و تنها توانسته 16 درصد از ظرفیت خود را استفاده کند تا اکثریت سالن هنگام اجرای نمایش خالی باشد.

نمایش «هملت» دیگر نمایش اجرا شده‌ در سالن ناظرزاده‌ کرمانی به کارگردانی الیکا عبدالرزاقی نیز که از روز بیست و یکم مهر ماه با قیمت بلیت ۱۵۰ هزار تومان به روی صحنه رفت؛ با ۱۷ اجرا تا تاریخ دهم آبان ماه توانست با میزبانی از ۲۵۸۷ تماشاگر به فروش ۳۴۲ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان دست پیدا کند.

نمایش «هملت» الیکاعبدالرزاقی نیز در تماشاخانه ایرانشهر جز آثار پرفروش به‌حساب می‌آید، این نمایش 3 هزار و 604 صندلی را در اختیار داشته و توانسته 71 درصد آن را به فروش برساند، البته باید گفت این نمایش با توجه به فروش بیلت با قیمت 150 هزار تومان باید 388 میلیون تومان فروش داشته باشد که عدد اعلام شده نشان دهنده تعداد کمی بلیت میهمان و یا تخفیف دار است.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول