اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

زنگ استکبارستیزی در مدارس کشور به صدا درآمد

همزمان با روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، زنگ استکبارستیزی در مدارس کشور به صدا درآمد.

زنگ استکبارستیزی در مدارس کشور به صدا درآمد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، همزمان با روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، زنگ استکبارستیزی در مدارس کشور به صدا در آمد. 

مراسم نمادین این روز نیز با حضور رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل فرهنگی و هنری آموزش و پرورش، علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، جمعی از مدیران منطقه و دانش‌آموزان در دبیرستان شهید فهمیده منطقه 7 تهران برگزار شد.

در این مراسم سرود نسل آرمانی توسط دانش‌آموزان مدرسه همخوانی شد که وزیر آموزش و پرورش و مدیران آموزش و پرورش به احترام دانش‌آموزان و سرود، ایستادند و دانش‌آموزان را تماشا کردند. 

زنگ استکبارستیزی، امروز توسط یکی از دانش‌آموزان مدرسه شهید فهمیده نواخته شد و همزمان دانش‌آموزان شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند. در این مراسم از برادر شهید علی مؤمنی شهید دانش‌آموز، نیز با حضور وزیر آموزش و پرورش تقدیر شد.  

* آمریکا می‌ترسد کشورهای دیگر هم مثل ایران بیدار شوند

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم اظهار کرد: این روزها می‌خواهیم یک حقیقتی در فرزندان‌مان کاملا پدیدار شود و آن را یاد بگیرند و آن هم یک حرف است که از اول انقلاب برایش می‌جنگیم؛ آن حرف هم این است که نه می‌خواهیم ظالم باشیم و نه ظلم را می‌پذیریم.

وی ادامه داد: اگر کسی به ما ظلم کند، او را سر جایش می‌نشانیم و اگر ببینیم به کسی ظلم می‌شود، به مظلوم کمک می‌کنیم. این ویژگی از دو جا به ما رسیده است اول از تاریخ سراسر افتخار ماست که همواره کشور صلح، دوستی، مهربانی و محبت بودیم و دوم هم از دین اسلام است.

صحرایی گفت: ما در انقلاب اسلامی، یک کار کردیم که این کار ما را دشمنان دوست ندارند و آن هم این است که ما می‌خواهیم روی پای خود بایستیم و آنها نمی‌خواهند. 

وی افزود: آمریکا از یک چیز می‌ترسد و این است که مبادا کشورهای دیگر هم مثل ایران بیدار شوند. آنها را در خواب و بی‌هوشی می‌پسندد. 

وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز ما خودمان تولید می‌کنیم؛ یک زمانی در جنگ، سیم خاردار در ایران نبود و باید وارد می‌کردیم. امروز آمریکا جرأت نمی‌کند به ما چیزی بگوید چون اگر او یک سیلی کوچک بزند، دو لگد می‌خورد.   

وی با بیان اینکه امروز رژیم صهیونیستی از ترس فلسطینی‌ها، فرزندان آنها را می‌کشد، گفت: اسرائیل نسل فرعون است، داستان حضرت موسی(ع) یادتان است؟ فرعون خوابی دید، تعبیر کردند که پسربچه‌ای به دنیا می‌آید و تاج و تختش را ویران می‌کند و او دستور داد همه پسربچه‌ها را بکشند؛ الان همین کار را در فلسطین می‌کند چون می‌داند اگر این بچه‌ها بزرگ شوند، بساط او را جمع می‌کنند.کسی که بچه‌ها را می‌کشد یعنی دارد می‌افتد و می‌میرد.

صحرایی به سرود نسل آرمانی اشاره کرد و گفت: حاج قاسم یک مرد مهربان و دوست داشتنی بود که با داعش می‌جنگید که مردم را نجات دهد؛ یک فداکار بین‌المللی بود. او را ناجوانمردانه کشتند؛ چون فکر می‌کردند اگر حاج قاسم را شهید کنند، این فداکاری تمام می‌شود اما کور خواندند. الان در همین مدرسه 300 حاج قاسم است. 

وی افزود: سال گذشته همین موقع‌ها کشور را سر یک چیز پوچ به آشوب کشیده بودند بعد گفتند که ما کریسمس می‌خواهیم به تهران بیاییم و الان در حال نابود شدن هستند و از صمیم قلب به آنها بخندید.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به دانش‌آموزان، تصریح کرد: تلاشم به عنوان یک معلم این است که استعدادهای شما شکوفا شود. اول خودتان قوی و سرافراز شوید و از این طریق کشور آباد باشد. کل حرفم این است دشمنان تاریکی را دوست دارند و ما روشنایی را دوست داریم. هر چه قدرت آنها دارند برای این است که بچه‌ها ما در تاریکی بمانند اما انقلاب اسلامی بر ظلمت، نور تابانده است و دلیل دشمنی آنها با ما فقط همین است.

وی افزود: از نظر دشمنان، ما یک گناه بزرگ کردیم و این است که می‌خواهیم مستقل شویم؛ گناه ما استقلال هست زیرا نمی‌خواهیم دیگران برای ما تصمیم بگیرند. می‌خواهیم خودمان تصمیم بگیریم. به همین دلیل در چنین روزی در سال 1357 تعداد زیادی از دانش‌آموزان ما را به خاک و خون کشیدند. در دوره شاه در اتوبوس، ایرانی را بلند می‌کردند و سگ خودشان را می‌نشاندند.

صحرایی گفت: امروز زنگ استکبار ستیزی یعنی زنگ فهمیدگی، آرمان‌اندیشی، غیرت و خروش ما علیه ظلم و فریاد ما علیه ظالم است و ما تنها کشوری در دنیا هستیم که دانش‌آموزان در مدرسه یاد می‌گیرند که نه ظالم و نه مظلوم باشند یا جزو معدود کشورهایی هستیم که بچه‌هایمان یاد می‌گیرد حقیقت طلب و حقیقت‌جو باشند و از این حیث این زنگ، مهم‌ترین زنگ تربیتی ما محسوب می‌شود. زیرا زنگ مبارزه با شیطان است و به فضل الهی این نوجوانان، چشم شیطان را کور خواهند کرد.

وی تصریح کرد: یقین دارم 13 آبان امسال، متفاوت‌ترین 13 آبان کل انقلاب است چون بیداری ما روز به روز بیشتر، نفرت ما از ظالم بیشتر و همدلی با مظلوم بیشتر می‌شود و این جزو افتخارات‌مان هست. ظلم را بر نمی‌تابیم و در کنار مظلومان ایستاده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: دانش‌آموزان ما امروز در 13 آبان یک پیام به دانش‌آموزان مظلوم غزه می‌دهند و می‌گویند همانطور که صدام نابود شد با وجود آنکه مدرسه‌ها را بمباران می‌کرد و به زباله‌دان تاریخ پیوست، سردمداران رژیم صهیونیستی هم بزودی محو خواهند شد و حق خواهد ماند. حق هیچوقت شکست نمی‌خورد.

وی تصریح کرد: پیام ما به آنها این است؛ این لشکری که امروز در خیابان‌های ایران به خروش در آمده منتظر یک فرمان است که طومارتان را در هم بپیچد و آن هم فرمان ولی امر مسلمین است که اگر اذن به جهاد دهد، هیچ چیز از اسرائیل باقی نمی‌ماند. اگر فقط 16.5 میلیون دانش‌آموز هر کدام 5 لیتر آب روی اسرائیل بریزند، نابود می‌شود. 

*  اگر می‌خواهید چهره کریه استکبار جهانی را ببینید، وقایع این روزهای غزه را رصد کنید

علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد امام خمینی(ره)، شهدا به ویژه شهدای دانش‌آموز، معلمان شهید و شهدای غزه، اظهار کرد: دانش‌آموزان خوب می‌دانند که در چنین روزی یعنی 13 آبان، 3 اتفاق بزرگ در گذشته رخ داده است. در سال 1343 در حالی که حضرت امام(ره) با رژیم شاهنشاهی مبارزه می‌کرد، حضرت امام(ره) تبعید شد و این اتفاق، نقطه عطفی در تاریخ مبارزه و تاریخ انقلاب اسلامی ایران بود.

وی ادامه داد: در 13 آبان سال 1357، شاه با کشتار دانشجویان در دانشگاه تهران، آخرین تلاش‌های مذبوحانه خود را برای ماندن شکل داد. در 13 آبان 1358 هم در حالی که استکبار جهانی تلاش می‌کرد تا نهال نوپای انقلاب اسلامی را از بین ببرد، دانشجویان انقلابی و دانشجویان پیرو خط امام(ره)، لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند و نقطه عطفی برای تاریخ انقلاب ما شد.

کریمیان خطاب به دانش‌آموزان گفت: اگر می‌خواهید چهره کریه استکبار جهانی را ببینید و به عمق پلید آن پی ببرید، وقایع این روزهای غزه را رصد کنید که چطور به مردم مظلوم غزه ظلم می‌شود؛ امروز رژیم کودک‌کش صهیونیستی دست استکبار جهانی است و تصویر کوچکی از استکبار جهانی است که آمریکا آن را مدیریت و هدایت می‌کند.   

وی تصریح کرد: اگر استکبار جهانی فرصت پیدا کند با تمام مردم جهان به این گونه رفتار می‌کند مگر اینکه زیر یوغ استکبار و استعمار قرار بگیریم. آنها تحت هیچ شرایطی آزادی‌خواهی و استقلال را از هیچ مردمی نه می‌پذیرند و نمی‌پسندند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه امروز مردم مظلوم غزه مورد ظلم استکبار جهانی است، اضافه کرد: استکبار جهانی فقط در آمریکا خلاصه نمی‌شود بلکه تمام کسانی که مثل آمریکا فکر می‌کنند و عمل می‌کنند، استکبار هستند. 

به گزارش فارس، بر اساس مصوبه هشتصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش، نواختن زنگ مناسبت‌های ملی ـ اسلامی در مدارس کشور ساماندهی شده است.

طبق این مصوبه مقرر شد در طول سال تحصیلی فقط ۳ زنگ خاص به صورت همزمان در مدارس کشور در ۳ مناسبت آغاز سال تحصیلی و گرامیداشت دفاع مقدس (اول مهر)، روز دانش‌آموز و استکبار ستیزی (۱۳ آبان) و زنگ انقلاب اسلامی (۱۲ بهمن) نواخته شود. همچنین در هزار و دوازدهمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با نواخته شدن زنگ زبان و ادبیات فارسی در روز ۲۵ اردیبهشت هر سال موافقت شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول