اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

برج حکم آباد قزوین با رویکرد تقویت زیرساخت های گردشگری تکمیل شود

رئیس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین گفت: مدیریت شهری باید پروژه تجاری و مسکونی حکم آباد را با جذب مشارکت توانمند جهت ایجاد یکی از زیر ساخت‌های گردشگری و رونق صنعت توریسم، تکمیل و به بهره برداری برساند.

برج حکم آباد قزوین با رویکرد تقویت زیرساخت های گردشگری تکمیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فاطمه اشدری با اشاره به  دیدگاه خود پیرامون لایحه تعیین تکلیف برج حکم آباد، خواستار اجرای ماهیت اولیه کاربری این برج شد و گفت: از سنوات قبل اهداف خاصی برای این پروژه مدنظر بود که یکی از آنها ایجاد زیرساخت گردشگری و هتلینگ می باشد لذا برای بنده کاربری این پروژه بسیار مهم است.

وی افزود: مدیریت شهری باید پروژه تجاری و مسکونی حکم آباد را با جذب مشارکت توانمند جهت ایجاد یکی از زیر ساخت‌های گردشگری و رونق صنعت توریسم، تکمیل و به بهره برداری برساند.

رییس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: قطعا بازنگری در صنعت توریسم و جلب سرمایه گذار با توجه به اینکه قزوین یکی از قطب‌های مهم گردشگری کشور است و از سویی در حاضر از پتانسیل مهم گردشگری بهره ای نمی‌برد، باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه گردشگر و مراکز اقامتی علت و معلول همدیگر هستند، تاکید کرد: اینکه می گوییم شهر قزوین شهر عبوری است و کمتر مسافری در آن اقامت می کند شاید به دلیل نبود زیرساختهای هتل و مراکز اقامتی باشد و به اعتقاد بنده باید شرایط را برای حضور گردشگر و مسافر در شهر آماده کنیم تا در نهایت نتایج خوب آن را ببینیم.

اشدری ادامه داد: شهرداری می تواند با امتیازات تشویقی، شرایط خوبی را در پروژه حکم آباد برای سرمایه گذار ایجاد کند تا رغبت برای ساخت هتل پنج ستاره در کنار سایر کاربری ها ایجاد شود. همیشه نباید به فکر منافع مادی در پروژه های سرمایه گذاری باشیم بلکه ایجاد یک هتل برای شهر و شهروندان و ارتقاء زیرساخت های گردشگری اهمیت دو چندانی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: باید به تصمیمات شوراهای قبل احترام بگذاریم تا شوراهای آینده نیز برای تصمیمات ما ارزش قائل شوند. زیرا در دوره چهارم شورا برای ایجاد ساز و کار و زیرساخت های صنعت گردشگری، اجلاس «قزوین در مسیر جاده ابریشم» با دعوت از نمایندگان تمامی کشورهایی که از مسیر جاده ابریشم گذر می کنند و با شعار «قزوین مقصد گردشگری» برگزار شد.

رییس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین اضافه کرد: در همان دوره در ابتدا نسبت به ساخت ۵ پروژه با هدف ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و جذب توریسم اقدام شد که متاسفانه ۳ مورد آن قربانی بدهکاری های شهرداری در دوره پنجم و ششم شد و پروژه برج تجارت با تغییر کاربری به مسکونی و اداری بلاتکلیف ماند و به نوعی به هدر رفته است و از سویی برخی واگذاری‌های واحد اداری این برج نیز شفاف نیست و شهردار باید پاسخگو باشد.

اشدری اذعان کرد: ایجاد سالن های بزرگ اجتماعات چند منظوره از جمله کاربری هایی بود که برای طبقات تحتانی برج تجارت در نظر گرفته شده بود که ظاهرا همگی تغییر کاربری پیدا کرد و به فنا رفته است.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: با این شرایط حاکم بر پروژه های زیرساخت گردشگری، صرفا به جهت تحقق وعده هایی که در این خصوص به مردم داده ایم صلاح نیست پروژه حکم آباد به جز کاربری اولیه اش که همانا همکف و منفی ۱ تجاری و طبقات فوقانی هتل و مرکز اقامتی مسافر و گردشگر با کاربری دیگری احداث شود. البته پارکینگ مناسب هم در طراحی این پروژه دیده شده است.
 
وی در پایان اظهار کرد: باید برای طول مدت اجرای پروژه که گفته می شود 18 ماه است نیز تابلوی روز شمار نصب شود تا شهروندان بدانند که چه زمانی این پروژه آغاز و چه تاریخی به پایان و بهره برداری خواهد رسید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول