اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

۲۵۰ مدرسه در قم بهسازی و شاداب‌سازی شد

همایش تبیین دستاوردهای طرح شهید عجمیان و تجلیل از گروه‌های جهادی فعال در بهسازی و شاداب‌سازی ۲۵۰ مدرسه استان قم با حضور وبیناری وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

۲۵۰ مدرسه در قم بهسازی و شاداب‌سازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیین رونمایی از دستاوردهای طرح شهید سید روح الله عجمیان در استان قم و تجلیل از گروه‌های جهادی فعال در بهسازی و شاداب‌سازی مدارس مناطق کم‌برخوردار، پیش از ظهر امروز در مدرسه امام سجاد(ع) برگزار شد.

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در این آیین به صورت زنده از دبستان آیت‌الله صدر طی سخنانی با اشاره به تاکید سند تحول بنیادین در ایجاد روحیه جهادی، مطرح کرد: از ویژگی‌های دانش‌آموزان در سند تحول بنیادین، داشتن روحیه تلاش، کار و مجاهدت است.

وی با اشاره به مقام و منزلت شهدا و ایثارگران، گفت: شهدا در زمان حیات یک نفر بودند اما وقتی که شهید می‌شوند، روحیه آن‌ها در دیگر دانش‌آموزان تکثیر می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در فرهنگ شهادت، روحیه جهادی یک جوان تبدیل به فرهنگ و مکتب می‌شود و ما در جریان انقلاب اسلامی شاهد هستیم که این روحیه جهادی مردم بود که انقلاب را به پیروزی رساند.

صحرایی خاطر نشان کرد: کسی که روحیه جهادی پیدا می‌کند، تحول برای او معنای دیگری دارد و فرد جهادگر از نسل شهید آوینی است.

«علیرضا رحیمی» مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز در این مراسم بر لزوم توجه به ارتقا و عمومی کردن روحیه جهادی بین مردم تاکید کرد و گفت: فرهنگ و روحیه جهادی چیزی‌ست که باعث رفع مشکلات و مسائل کشور می‌شود و ایران اسلامی را به اوج قله‌ها خواهد رساند.

وی تشریح کرد: طرح شهید عجمیان با هدف بهسازی و شاداب‌سازی ۳۰۰ مدرسه مناطق کم برخوردار استان در تابستان امسال آغاز شد که در طول سه ماه، ۲۵۰ مدرسه با تلاش گروه‌های جهادی استان قم زیبا سازی و رنگ‌آمیزی شد.

«علیرضا اجتهاردی» مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم و «حسن ضیایی» مدیر مرکز مطالعات و هدایت‌ حرکت‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی استان قم نیز در این مراسم حضور داشتند.

گفتنی است در ادامه از مسئولان ۴۵ گروه جهادی و مدیران مدارس فعال در طرح شهید سید روح الله عجمیان قدردانی به عمل آمد.

پایان پیام/۷۸۰۳۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول