اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

تدوین سند تحول فرهنگی خراسان‌جنوبی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: در آغازین روزهای ورود به مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سعی کرده‌ایم با کمک نخبگان و فرهیختگان مرتبط با این حوزه سند تحول فرهنگی استان را تنظیم کنیم.

تدوین سند تحول فرهنگی خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی امروز در جلسه هم افزایی دستگاه های فرهنگی خراسان جنوبی که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که هم اکنون در حال برگزاری است اظهارداشت: از سال گذشته در جلسات شورای فرهنگ عمومی استان که با هدایت نماینده ولی فقیه دراستان فعال شده و شکل گرفت از دی ماه ۹۹ تا مرداد ۱۴۰۱ جلسه شورای فرهنگ عمومی در استان نداشته ایم که با تدابیر نماینده ولی فقیه در استان و همچنین استانداری خراسان جنوبی این جلسات فعال شد.

وی تصریح کرد: هدف ما این بوده که مجموعه دستگاه های فرهنگی استان نشست هم افزایی دو ماهانه داشته باشیم که به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان این امر شکل گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: در نخستین جلسه هم افزایی دستگاه های فرهنگی استان مصوب گردید که در هر دو ماهی که این جلسه شکل گرفت چرخشی در یک دستگاه فرهنگی باشیم و آخرین رویدادهای فرهنگی استان در این جلسه بررسی و در مورد برنامه های دستکاه های فرهنگی نیز هم افزایی شود.

فرخنده اضافه کرد: یکی از مصوبات این جلسه بزرگذاشت هفته فرهنگی بوده که در آن قرار دارم و امشب اختتامیه هفته فرهنگی در استان برگزار می شود.

وی ادامه داد: همه مجموعه دستگاه های فرهنگی استان در این جشنواره مشارکت داشته اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: در آغازین روزهای ورود به مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سعی کرده ایم با کمک نخبگان و فرهیختگان مرتبط با این حوزه سند تحول فرهنگی استان را تنظیم کنیم.

فرخنده ادامه داد: این سند چند فصل اساسی دارد که نخستین آن موضوع گفتمان سازی است.

وی اضافه کرد: توجه به نوشت افزا ایرانی اسلامی و اصل استفاده از امکانات فرهنگی بومی در حوزه تبلیغات محیطی و سیمای شهری ، بزرگداشت مفاخر استان، موضوعات مرتبط با جهاد تبیین و غیره در دستور کار شورای فرهنگ عمومی استان قرار گرفت که خروجی های خوبی به دنبال داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بخش دوم برنامه ها که در سیاست تحولی در حوزه فرهنگی استان دنبال شده موضوع توانمندسازی بوده است، گفت: در این حوزه نیازمند برگزاری کارگاه های آموزشی در بخش های مختلف بوده است.

فرخنده به طرح قرآنی بشرا اشاره داشت و افزود: در این طرح هزار و ۲۰۰ نفر در استان شرکت کردند و آموزش های هنری رایگان در مناطق مرزی نیز برگزار شد و شهرستان زیرکوه شهرستان برتر در سطح کشور در این حوزه انتخاب شد.

وی یادآور شد: هشت بخش تخصصی در حوزه فرهنگی را مدنظر قرار داده ایم که به اقتضای زمان از این ظرفیت های استفاده می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه بخش دیگری که در سند تحول فرهنگی استان مدنظر قرار گرفته بخش توجه به اقتصاد فرهنگ و هنر است افزود: در سند تحول از این بخش به عنوان سودمندسازی یاد شده و با جلساتی که در این زمینه برگزار شده به این نتیجه رسیده ایم که باید نمایشگاه هایی را برگزار کنیم که آثار هنرمندان استان به فروش رسیده و جذب اعتبارات تبصره ۱۸ با تعاملی که با استانداری داشته ایم انجام شده است.

فرخنده یادآور شد: یکی از مسائل مهم و مورد توجه که در گذشته کمتر به آن توجه شده عقب ماندگی پروژه های عمرانی فرهنگی هنری در استان بوده که خوشبختانه نگاه دولت سیزدهم در استان نگاه بسیار مثبتی بوده است.

پایان پیام/۶۹۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول