اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

توضیح بلینکن درباره سفرش به فلسطین اشغالی

وزیرخارجه آمریکا در پیامی اعلام کرد در سفرش به فلسطین اشغالی با نخست‌وزیر و رئیس رژیم موقت صهیونیستی و سایر مقام‎‌‌های تل‌آویو گفت‌وگو خواهد کرد.

توضیح بلینکن درباره سفرش به فلسطین اشغالی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنتونی بلیکن» وزیر خارجه آمریکا که وارد فلسطین اشغالی شده، در پیامی در «ایکس» اعلام کرد برای دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر، «اسحاق هرتزوگ» رئیس‌ و سایر مقام‌های تل‌آویو بازگشته است. 

وی افزود «حق اسرائیل برای دفاع از خود» و «کار برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان غزه» موضوع گفت‌وگوهای او خواهد بود.

وزیر خارجه آمریکا در راه سفر به تل‌آویو هم در پیامی مدعی شده بود «برای دیپلماسی بیشتر در زمانی بسیار چالش‌برانگیز» بازمی‌گردد. بلینکن در ادامه ادعای خود افزود: «به همکاری با رهبران منطقه‌ای برای محافظت از غیرنظامیان و جلوگیری از گسترش درگیری ادامه خواهیم داد. همچنان بر دو کشور و صلح و امنیت گسترده‌تر در منطقه متمرکز هستیم».

این ادعاها در حالی است که واشنگتن به‌رغم شهادت بیش از نُه هزار فلسطینی در نوار غزه زیر حملات تل‌آویو، با آتش‌بس مخالفت کرده و به حمایت همه‌جانبه از جنایات رژیم صهیونیستی با بهانه «دفاع از خود» ادامه می‌دهد.

«جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید پنجشنبه شب بار دیگر یادآوری کرد که دولت جو بایدن به دنبال آتش‌بس در غزه نیست و خواستار «وقفه انسان‌دوستانه» در جنگ است. او در تعریف آنچه وقفه انسان‌دوستانه خواند، گفت: «چیزی که ما می‌خواهیم وقفه‌های موقت و موضعی در درگیری‌ها برای دستیابی به یک یا چند هدف معین است».

ساعتی قبل‌تر هم روزنامه آمریکایی به نقل از مقام‌های کاخ سفید گزارش داد آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به فلسطین اشغالی به دنبال مجاب کردن تل‌آویو برای موافقت با «وقفه‌های مختصر» در عملیات‌های نظامی در غزه خواهد بود.

روزنامه نیویورک‌تایمز با گزارش این خبر افزود هدف بلینکن آزادی «گروگان‌ها» و فراهم کردن امکان توزیع کمک‌های انسان‌دوستانه در میان ساکنان غزه است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول