اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

جهت گیری دانشگاهها به سمت تولید نیروی ماهر برای صنایع آینده مکران باشد

فرماندار ویژه شهرستان میناب گفت: مهمترین نکته کلی که باید برای منطقه مکران بیان شود، تربیت نیروی بومی و ماهر بر اساس نیاز منطقه در آینده بر ای صنایع است.

جهت گیری دانشگاهها به سمت تولید نیروی ماهر برای صنایع آینده مکران باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب، مجید سلحشور فرماندار ویژه شهرستان میناب شب گذشته در دومین نشست کمیته حکمرانی آموزش عالی در منطقه مکران که به میزبانی این شهرستان و با حضور معاون وزیر علوم برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان میناب با جمعیت بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر دومین شهرستان پر جمعیت استان هرمزگان و شصت و هشتمین شهرستان پرجمعیت کشور از میان ۴۷۰ شهرستان است.

وی افزود: ما در شهرستان میناب علاوه بر اینکه یک نقش محوری در حوزه شرق هرمزگان داریم به لحاظ خدماتی هم مخاطبان زیادی داریم که ۹ شهرستان جنوب کرمان از جمله قلعه گنج ،منوجان ، رودبار و کهنوج و سایر شهرستانها در آن منطقه از میناب خدمات دریافت می کنند.

فرماندار ویژه شهرستان میناب گفت: همان نقشی که تهران در مرکز کشور به عنوان پایتخت برای سایر استانها  در حوزه خدمات بازی می کند، میناب برای شهرستانهای جنوب شرق کشور در حوزه هرمزگان و جنوب کرمان بازی می کند.

سلحشور عنوان کرد: میناب از چند نظر در کشور در کانون توجه و اهمیت قرار دارد که می توان به حوزه کشاورزی آن که بیش از ۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد و بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن تولید محصولات کشاورزی اشاره کرد.

وی بای بیان اینکه علیرغم همه مشکلاتی که در این منطقه موجود است به فعال بودن گمرکات در این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: در این شهرستان ۲۸۰۰ هکتار اراضی پرورش میگو  و ۱۱۵ مزرعه فعال وجود دارد که سالانه فعال هستند و در دو سال گذشته بیش از ۳۷ میلیون دلار صادرات محصولات کشاورزی از گمرک های شهرستان خود داشتیم.

فرماندار ویژه میناب به موضوع پراکندگی و تکثر جمعیت در شرق استان هرمزگان و استان سیستان بلوچستان اشاره کرد و گفت: ما در کشور ۲۱ میلیون نفر جمعیت روستایی داریم که معادل ۲۶ درصد جمعیت کشور است و در استان هرمزگان که سومین استان به لحاظ جمعیت روستایی است، جمعیت روستایی ۴۵.۲ درصد است که سه استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان و گلستان بیشترین جمعیت روستایی در کشور را دارند.

سلحشور خاطر نشان کرد : ما در منطقه شرق هرمزگان و شهرستان میناب که مرکزیت این منطقه را دارا است با توجه به تکثر روستا ها و فاصله بین آنها در زیرساخت با مشکل مواجه هستیم و چون  معیار تقسیم منابع در کشور جمعت است همیشه مناطقی مانند ما  دچار مشکلات زیر ساختی هستند.

وی با بیان اینکه ما استدعا داریم که به این مناطق نگاه ملی صورت گیرد گفت: باید برای تقسیم منابع در کشور معیار های جدیدی در نظر گرفته شود که اگر با نگاه فعلی ادامه پیدا کند مشکلات زیر ساختی در شرق هرمزگان پا برجا خواهد ماند.

فرماندار ویژه شهرستان میناب در ادامه اظهار داشت : یکی از دغدغه های موجود در این منطقه توسعه آموزش عالی است و چون قرار است که در منطقه مکران با توجه به برنامه ای که در حاکمیت و دولت وجود دارد توسعه متوازن انجام شود نیازمند تربیت نیروی ماهر و کاردان در منطقه هستیم.

سلحشور افزود: با توجه به صنایعی که در آینده در این منطقه تعریف می شود و وجود تجربه تلخ در صنایع بندر عباس  و غرب استان که صنایع بزرگ و دارای قابلیت هایی زیادی هستند نیروی متبحر بومی برای بکار گیری دیده نمی شود و بیشتر نیروهای بومی در این صنایع خدماتی هستند.

وی با بیان اینکه چون برای جذب نیروی بومی متبحر رشته های دانشگاهی مورد نیاز منطقه در طول این سالها  تعریف نشده است گفت: این مهمترین نکته کلی است که باید برای منطقه مکران بیان شود و برای تربیت نیروی بومی و ماهر باید بر اساس نیاز منطقه در آینده بر اساس تعریف صنایع اقدام شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول