اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

زیرساخت‌های شهرستان میرآباد توسعه می‌یابد

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: زیرساخت‌های شهرستان میرآباد در حوزه های مختلف توسعه یافته و روند اجرای طرح هادی برای بهبود معابر و امکانات شهری تسریع می‌شود‌.

زیرساخت‌های شهرستان میرآباد توسعه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمد صادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی در جمع روستای آلواتان از توابع شهرستان میرآباد اظهار داشت: با پیگیری مطالبات مردم روستاهای مختلف شهرستان میرآباد در سطح شورای برنامه ریزی و توسعه استان، نیازها و مشکلات مردم منطقه رفع خواهد شد.

وی افزود: مطالبات به حق مردم در قالب شهرستان افزایش یافته و تغییرات و تامین امکانات در حوزه های مدیریت شهری، درمانی، آموزشی و رفاهی باید برای مردم منطقه محسوس باشد.

 معتمدیان همچنین با تاکید بر تسریع روند تخصیص اعتبارات برای فراهم سازی زیرساخت ها در شهرستان میرآباد، خاطرنشان کرد: جهت استقرار بخش اداری برای خدمتگزاری به مردم، ساختمان اداری در میرآباد راه اندازی شده و دیگر ساختارها نیز برای جلوگیری از مراجعه مردم منطقه به سردشت و شهرستان های اطراف، به زودی مستقر خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌غربی به رفع نیازهای مردم منطقه در حوزه درمانی نیز اشاره کرده و افزود: برای کاهش مشکلات بخش درمانی در شهرستان میرآباد، تصمیماتی درخصوص راه اندازی پایگاه های بهداشتی و مراکز جامع سلامت اتخاذ شده است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه فضاهای آموزشی در شهرستان میرآباد، اضافه کرد: اقداماتی درخصوص تجهیز، نوسازی و ارتقاء مدارس منطقه آغاز شده و مدرسه کانی سیب نیز بازسازی خواهد شد.

مقام عالی استان‌ در ادامه با تاکید بر ارائه خدمات حداکثری به مردم منطقه، افزود: زیرساخت های شهرستان میرآباد در حوزه های حمل و نقل، جاده ها، آبرسانی، گازرسانی و ... توسعه یافته و روند اجرای طرح هادی برای بهبود معابر و امکانات شهری تسریع خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌غربی به رویکرد دولت سیزدهم در حوزه تامین مسکن نیز اشاره کرده و یادآور شد: نیاز جوانان روستایی در حوزه تهیه زمین و ساخت مسکن، توسط بنیاد مسکن و با ارائه تسهیلات قرض الحسنه در روستاهای منطقه، تامین می شود.

معتمدیان همچنین با اشاره به اهمیت اشتغال زایی و مزایای گردشگری منطقه، افزود: در راستای احداث بوم گردی در روستاهای شهرستان میرآباد، تسهیلات ارزان قیمت برای توسعه گردشگری و ارائه خدمات به گردشگران ارائه خواهد شد.

وی در ادامه با تاکید بر تسریع رفع نیازهای عشایر منطقه در حوزه های راه و آبرسانی، تصریح کرد: تدابیر لازم برای خدمات رسانی شایسته به عشایر شهرستان میرآباد و همچنین ارائه تسهیلات برای اشتغال زایی در حوزه های دامداری و شیلات منطقه، اندیشیده شده است.

استاندار آذربایجان‌غربی به توجه ویژه دولت سیزدهم به معیشت مردم در مرزها نیز اشاره کرده و افزود: با توجه به فرصت های کم نظیر در مرزها برای پیشرفت و آبادانی، شرایط برای فعالیت اقتصادی مردم مرزنشین منطقه فراهم خواهد شد.

معتمدیان همچنین با تاکید بر حفظ کرامت انسانی مرزنشینان، اظهار داشت: با فراهم سازی زیرساخت مناسب و تامین شرایط لازم، مردم مناطق مرزی استان از درآمد و منافع مرزها بهره مند خواهند شد.

وی در پایان، تامین زیرساخت لازم برای راه اندازی بازارچه های مرزی در آذربایجان غربی را ضروری دانسته و افزود: تلاش می شود، مردم منطقه با فعالیت بازارچه های مرزی، از کسب و کار جدید، شغل پایدار و درآمد ثابت برخوردار شوند.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول