اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

صحرایی: برگزاری کنکور به شیوه جدید، به مؤسسات مافیایی ضرر وارد کرد

وزیر آموزش و پرورش گفت: این دولت توانست برگزاری کنکور به شیوه جدید که ۱۰ سال قبل در مجلس تصویب و قانون شد را اجرا کند؛ هرچند اجرایش سخت بود، این کار بزرگ به بعضی‌ها هم که به آن مؤسسات مافیای کلاس کنکور می‌گویند نیز ضرر وارد کرد.

صحرایی: برگزاری کنکور به شیوه جدید، به مؤسسات مافیایی ضرر وارد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در نشست صمیمی با جمعی از دانش آموزان استان اصفهان اظهار کرد: یکی از درخواست‌های من در سفرها این است که حتما اجازه دهند با دانش آموزان دیدار کنم، افتخارم این است که وزیر دانش‌آموزان هستم خدا را بابت این توفیق و نعمت در لحظه و ثانیه شکرگزاری می‌کنم، حرف های خوب و مهم و اساسی زدید.

وی افزود: شعار امسال را گذاشتیم «همه با هم یک صدا ایران، مدرسه قوی، ایران قوی» دو پیام در این شعار نهفته است پیام اول، کسانی که قصد فتنه و توطئه در این کشور را دارند بدانند که ایرانیان همه با هم یک صدا می‌گویند ایران ایران، پیام دوم برای مسؤولان کشور بود که قوی شدن ممکن است ده‌ها راه داشته باشد اما بی تردید مهم‌ترین، اصلی‌ترین و پرثمرترین و اساسی‌ترین آن مدرسه هاست، اگر مدرسه قوی شود ایران قوی می‌شود.

صحرایی با بیان اینکه بارها از طرف شما دانش‌آموزان گفته‌ام و می‌گویم اگر وزیر اقتصاد بخواهد زحمتش ثمر بدهد باید وقتش را به گونه‌ای تقسیم کند که بخشی از آن در مدرسه باشد، وزیر بهداشت برای داشتن جامعه‌ای سالم، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، وزیر ورزش برای انتخاب تیم ملی باید از مدرسه شروع کنند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز هرکسی بخواهد خودش را ارزیابی کند که چقدر ایران را در هر بعدی قوی می‌خواهد باید در خلوتش بیاندیشد که چقدر به مدرسه‌ها کمک کرده است. چون مدرسه‌ها هستند که ایران را قوی می‌کنند.

وی تلاش و کوشش دانش‌آموزان و زحمات شبانه‌روزی اولیا را علت برجسته شدن آنان دانست و تاکید کرد: خودتان را تکثیر کنید تا باهم بودن، تیم درست کردن و تشکل پیدا کردن توان خودتان را صد چندان کنید، اگر خودتان را قوی کنید حرف شما زودتر به مقصد می‌رسد.

دانش‌آموزان برای آشنای با هویت ایرانی خود تاریخ بخوانند

صحرایی با توصیه دانش‌آموزان به خواندن تاریخ گفت: تاریخ بخوانید، تاریخ خواندنش لذت‌بخش است،تلاش می‌کنیم تاریخ را به زبان نوجوان بنویسیم، تاریخ اصفهان که چند دوره پایتخت بوده است را بخوانید که چقدر اصفهان تمدن ساز بوده است.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برای اینکه بدانیم چقدر حفظ این کشور برایمان ارزش دارد باید تاریخ را بخوانیم، کسانیکه تاریخ را می‌خوانند براحتی هویت خودشان را پیدا می‌کنند و دیگر امکانات برایشان مهم نیست.

وی با بیان اینکه یکی از مساجد تاریخی اصفهان با تاریخ کل اروپا و آمریکا برابری می‌کند گفت: اروپاییان و آمریکایی‌ها با بزک کردن و بزرگ‌نمایی می‌خواهند خود را بزرگ نشان بدهند اما نسل شما آن‌ها را رسوا خواهد کرد، هرچند با دروغ‌هایی که گفته‌اند افرادی را جذب خود کرده‌اند.

صحرایی با تکرار سخنان خود در جمع نخبگان مشهدی گفت: آمریکا مانند درخت بی‌ریشه است چون ۴۰۰ - ۵۰۰ سال پیش ساخته شده است، اگر نخبگان جهان یک ماه از آمریکا بیرون بیایند این کشور پی‌سی می‌گیرد.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به دانش‌آموزان گفت: امکانات ما از نیازهای شما کمتر است اما تلاش می‌کنیم تا امکانات فراهم کنیم، در دنیا هیچ کجا نمی‌تواند ادعا کند دولت همه نیازهای آدم‌ها را فراهم کرده است.

اجرای قانون جدید کنکور پس از ۱۰ سال

وی درباره برگزاری کنکور در سال آینده گفت: کنکور تکلیفش روشن است، اطلاعات را از منابع دقیق بگیرید، براساس مصوبه شورای عالی فرهنگی سال آینده پایه دوازدهم ۵۰ درصد تاثیر قطعی در قبولی کنکور دارد ولی پایه‌های دهم و یازدهم امتحاناتشان نهایی و هماهنگ است.

صحرایی در توضیح امتحان نهایی هماهنگ گفت: امتحان نهایی همان امتحان پایانی است ولی برای اینکه عادلانه باشد کل دانش‌آموزان ایران یک سوال را پاسخ می‌دهند، چون می‌خواهیم نمره‌ای را بدهیم که با این نمره همه تکلیفشان روشن شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: قبلا این کار را نمی‌شد انجام داد، به دلیل اینکه معلمان در جاهای مختلف به شیوه‌های مختلف امتحان می‌گرفتند و بسیار متفاوت هم نمره می‌دادند. نمره‌دهی باید عادلانه باشد.

وی درباره نتایج کنکور امسال خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان همه کشور به طور محسوسی توانستند به دانشگاه‌های خوب راه پیدا کنند، چون کنکور خودش به تنهایی مبنا نبود.

صحرایی با بیان اینکه برگزاری کنکور به شیوه جدید ۱۰ سال پیش در مجلس تصویب و قانون شد، یادآور شد: این دولت توانست آن را اجرا کند هرچند اجرایش سخت بود، این کار بزرگ به بعضی‌ها هم که به آن مؤسسات مافیای کلاس کنکور می‌گویند ضرر زد، بعضی‌ می‌گویند ۷۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی این مافیاست.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: دانش‌آموز دیگر به کلاس کنکور نمی‌رود و خودش درس می‌خواند، بعضی‌ها توقع دارند آینده کودکانمان را به خاطر منافع آن‌ها به خطر بیاندازیم.

مشارکت خانواده‌ها در برنامه‌های پرورشی

وی درباره برنامه‌های پرورشی هم گفت: در برنامه پرورشی، یک برنامه معروف و خوب راهیان نور و راهیان پیشرفت است سالی یک میلیون دانش‌آموز در این اردو شرکت می‌کنند البته این تعداد یک شانزدهم دانش‌آموزان کشور است، کاری می‌کنیم که پرورشی برگردد، اما مسئله پرورشی مشارکت خانواده‌ها را می‌طلبد، خانواده‌ها باید کمک کنند. شما دانش‌آموزان پدر و مادرها را به مدرسه بیاورید.

صحرایی بیان کرد: دنبال سامانه‌ای هستیم تا دانش‌آموزان به طور پیوسته معلمان خود را ارزیابی کنند و آن ارزیابی مبنای تصمیم‌گیری در مورد معلمان باشد بزودی این کار را انجام خواهیم داد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به صفحه ۲۰ سند تحول بنیادین گفت: این سند می‌گوید دانش‌آموزانی که تربیت می‌کنیم چگونه باشند؟ باید خدادوست، خداباور، مسئولیت‌پذیر در برابر خدا، خودش، دیگران و طبیعت باشد، حقیقت‌جو، عدالت‌خواه، صلح‌جو و ظلم‌ستیز باشند موضوعی که امروز دل‌هایمان برای بچه‌های غزه می‌تپد.

وی با بیان اینکه برخی با توطئه شعار شهروند جهانی را مطرح می‌کنند، یادآور شد: افرادی که شعار شهروند جهانی سر می‌دهند هیچ‌کس غیر از خودشان را قبول ندارند.

صحرایی رژیم صهیونیستی را یک تفکر و نماد کفر و شیطان دانست و خاطرنشان کرد: به همین خاطر است که با رژیم صهیونیستی مبارزه می‌کنیم، نگرانی آمریکا، انگلیس و فرانسه از شکست رژیم صهیونیستی برای این است که اگر رژیم صهیونیستی از بین برود راه شکست خودشان باز می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول