اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

آلودگی هوا نفس هزار نفر را در اهواز تنگ کرد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در پی آلودگی هوای روزهای اخیر در اهواز تا کنون، حدود یکهزار نفر با علائم و مشکلات تنفسی به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند.

آلودگی هوا نفس هزار نفر را در اهواز تنگ کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، دکتر میثم معزی، سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آلودگی هوا، مردم و خصوصاً زنان باردار و افرادی را که دارای بیماری زمینه‌ای از قبیل بیماری‌های قلبی و ریوی هستند را تهدید می‌کند.

وی ادامه داد: تا کنون حدود هزار نفر با علائم تنفسی به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند؛ اگر چه اکثر مراجعان به صورت سرپایی درمان و ترخیص شده‌اند اما ادامه این روند با توجه به فصل پاییز و شیوع عفونت‌های دستگاه تنفس به ویژه آنفلوآنزا، می‌تواند مشکلات زیادی ایجاد کند.

همچنین دکتر پژمان بختیاری‌نیا، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز و رئیس مرکز بهداشت خوزستان در پاسخ به سوالی در خصوص وظیفه دانشگاه در شرایط فعلی که با آلودگی شدید هوا درگیر هستیم گفت: دانشگاه بر اساس مفاد آیین نامه اجرایی تبصره ۳ ماده ۳ قانون هوای پاک مصوب هیأت وزیران، به وظیفه خود عمل کرده است؛ لکن اتخاذ تدابیر مربوطه در کارگروه اضطرار آلودگی هوا صورت می‌گیرد و اطلاع رسانی درباره تصمیمات مذکور، قانوناً بر عهده دبیر کارگروه است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول