اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

افزایش اعتبار ساخت مرکز جامع سرطان همدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از افزایش اعتبار ساخت مرکز جامع سرطان غرب کشور در همدان خبر داد و گفت: طی چند هفته آینده بیمارستان کودکان اکباتان افتتاح می‌شود.

افزایش اعتبار ساخت مرکز جامع سرطان همدان

 به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمد مهدی مجذوبی ظهر امروز در همایش تجلیل از خیرین سلامت با بیان اینکه حوزه سلامت به قبل از تولد تا بعد از مرگ مرتبط می‌شود اظهار کرد: بخشی عظیمی از ماموریت‌های حوزه سلامت به دانشگاه علوم پزشکی برمی‌گردد و در واقع دانشگاه علوم پزشکی مجری سیاست‌های حوزه سلامت در استان است.

 وی با بیان اینکه آموزش در حوزه سلامت نباشد بهداشت و درمان هم مغفول می‌ماند  گفت: ما بعد از انقلاب اسلامی در توسعه آموزش در دانشگاه موفق بودیم اما زیرساخت به نسبت تعداد دانشجویان ضعیف است به طوری که در حال حاضر برخی از کلاس‌های درس به تعداد ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر در آمفی‌تئاترها برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه پیگیر رفع فضای آموزشی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی هستیم و ساخت کتابخانه نیز در این راستا مورد توجه است افزود: خوشبختانه از ۲ هزار و ۸۰۰  تخت  خوابگاهی که در دولت سیزدهم تامین اعتبار شده، ۸۰۰ تخت مربوط به دانشگاه علوم پزشکی همدان است که می توان گفت ۲۰ درصد تخت‌های دولت را دانشگاه ما برخوردار شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه خوابگاه دانشجویان متاهل دچار مشکل هستیم گفت: ۵۰ واحد در این حوزه فعال است که ۶۰ واحد نیز با کمک مجمع خیرین سلامت در دست اقدام است.

مجذوبی از ساخت ۲۰ واحد خوابگاه متاهلی دیگر نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد و افزود: اینها ظرفیت‌هایی هستند که خیرین می‌توانند در این راستا کمک کنند تا نیروهایی تربیت شوند که بتوانند در حوزه بهداشت و درمان خدمت کنند.

وی بیان کرد: در حوزه بهداشت زیرساخت‌های خوبی از سوی خیرین در استان فراهم می‌شود و خیرین اقداماتی در حوزه ساخت پایگاه‌ها و مراکز بهداشت و تجهیز این مراکز دارند اما تقاضا داریم فرهنگ‌سازی در حوزه بهداشت صورت گیرد و مطالبه گری در این حوزه بیشتر باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه امیدواریم توجه به بهداشت نسبت به حوزه درمان بیشتر شود که این مهم می‌تواند در کاهش هزینه‌های درمان موثر باشد گفت: توانمندسازی افراد و توجه به آموزش به ویژه مسئله جمعیت و فرزندآوری در دستور کار جدی باشد.

افتتاح بیمارستان اکباتان طی چند هفته آینده

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه اقدامات خوبی در دانشگاه علوم پزشکی همدان در حوزه درمان نیز در حال اجراست افزود: در این راستا‌ طی چند هفته آینده بیمارستان اکبتان را افتتاح خواهیم کرد اما با وجود بیمارستان‌هایی در سطح استان، شاخص تخت ما به جمعیت عقب‌تر از کشور است  و می‌طلبد در این زمینه نیز ورود جدی شود.

مجذوبی با بیان اینکه در سفر ریاست جمهوری به استان همدان برای ساخت مرکز جامع سرطان غرب کشور۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت گفت: در جلسه‌ای که اخیرا با معاون رئیس جمهور کشور داشتیم بنا شد اعتبار این پروژه افزایش یابد تا علاوه بر اینکه مناقصه ۳۶۰ میلیارد تومانی را برگزار کردیم و در حال اجراست، مجدد اعتباری باشد و به سرعت کار پیش ببریم.

وی به افتتاح مرکز رادیوتراژی همدان طی هفته دولت اشاره داشت و افزود:‌ قدم‌های موثری در درمان سرطان ها برداشتیم اما قدم مهم بهره‌برداری از مرکز پیوند مغز و استخوان است که اگر این اتفاق بیافتد مجموع خدمات ما به این بیماران کامل خواهد شد.

ضرورت ورود سرمایه‌گذاران در تولید دارو در همدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با قدردانی از ورود خیرین در ساخت همراه سرا در شهر همدان و ملایر گفت: این بهترین پروژه ای بود که امسال کلنگ‌زنی شد و در حال حاضر پیش می‌رود؛ این مهم به بیماران و همراهان آنها که از مسیرهای دور به مراکز درمانی استان مراجعه می‌کنند کمک شایانی خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه این ظرفیت وجود دارد که در برخی از بیمارستان‌های دولتی به خصوص شهرستان‌ها از خدمات همراه‌سرا بهره‌مند شویم افزود: در حوزه تولید دارو به طور جدی ورود کردیم و امیدوارم سرمایه‌گذارانی جذب شوند و با دانشگاه در تولید دارو همراهی داشته باشند.

مجذوبی به کمک موسساتی در ساخت مراکز درمانی نظیر ستاد اجرایی فرمان(ره) در راه‌اندازی رادیوتراپی همدان اشاره داشت و گفت: خیرینی بودند که به صورت گمنام ما را در ساخت مراکزی نظیر پایگاه‌های اورژانس  و مراکز بهداشتی کمک کردند که قدردان آنها نیز هستیم.

پایان پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول