اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

واکنش هنرمندان به اتفاقات غزه و شرافتی که مرز ندارد

بعد از اتفاقات غزه و جنایات رژیم صهیونیستی هنرمندان بسیاری به این اتفاق واکنش نشان دادند، اخیرا هم آنجیلا جولی این حوادث را به یک نسل کشی بزرگ تعبیر کرده است.

واکنش هنرمندان به اتفاقات غزه و شرافتی که مرز ندارد

به گزارش خبرنگار هنر خبرگزاری فارس، اتفاقات غزه و تهاجم رژیم موقت صهیونیستی به غیرنظامیان فلسطینی باعث برانگیخته شدن احساسات هنرمندان بسیاری شده است.

در همین رابطه اخیر آنجلینا جولی بازیگر سرشناس هالیوودی در پستی در صفحه شخصی‌اش در فضای مجازی تصویری از ویرانی‌های غزه منتشر کرد و نوشت: «غزه در دو دهه گذشته، یک «زندان باز» بوده و حالا به سرعت در حال تبدیل شدن به یک گور دسته‌جمعی است. ۴۰ درصد از کشته شدگان کودکان بی‌گناه هستند، خانواده‌ها و کل جمعیت در حال کشته شدن هستند، و جهان فقط نظاره گر است.»

پیش از این هم ۵۵ هنرمند برجسته از صنعت سرگرمی در نامه‌ای سرگشاده به جو بایدن خواستار برقراری آتش بس در غزه شده بودند.

خواکین فینیکس، کیت بلانشت، جان استوارت، کریستن استوارت، سوزان ساراندون، ماهرشالا علی، ریز احمد، رامی یوسف و جسیکا چستین از جمله بازیگرانی هستند که این نامه را امضا کرده‌اند.

در این نامه آمده است: «ما از دولت شما و همه رهبران جهان می‌خواهیم که به جان همه در سرزمین مقدس احترام بگذارند و خواستار برقراری آتش‌بس بدون تأخیر و تسهیل آن و پایان بمباران غزه و آزادی امن گروگان‌ها باشند.

در این نامه همچنین بر اظهار نظر جیمز الدر سخنگوی یونیسف که بر ویرانی‌های وارد آمده بر مردم غزه به دلیل حمله‌های هوایی مداوم اسراییل و قطع آب و برق اشاره داشته، تاکید شده است.»

البته این روزها یک ویدئو از «جیسون استاتهام»؛ بازیگر معروف هالیوودی منتشر شده که نشان می‌دهد او با نصب پرچم فلسطین روی خودروی خود، از مردم فلسطین حمایت کرده است. امری که نشان می‌دهد عمق نفرت و انزجار از اسرائیل غاصب در میان مردم جهان فزونی یافته است.

جولیا بطرس خواننده مسیحی لبنانی که آثار متعددی در حمایت از جبهه مقاومت دارد، با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در یادداشتی نوشت: اسرائیل که به این سرزمین و ناموس تجاوز کرده و تاریخ سیاهش را بر روی قتل و آواره‌سازی و ترور بنا کرده، دشمنی که در دهه‌های گذشته به او حق ریختن خون‌های ما داده شده، اکنون مرتکب نسل‌کشی فرزندان ملت ما در فلسطین می‌شود. درباره کدامین حق حرف می‌زنید؟

چیزی که مشخص است،‌ جنایات رژیم صهیونیستی انزجار تمامی جهانیان را به دنبال داشته است‌، اما در همین شرایط عده‌ای از به اصطلاح سلبریتی‌های داخلی به این حوادث بی‌تفاوت هستند.

واکنش هنرمندان ایرانی

هنرمندان ایرانی بسیاری هم به این موضوع واکنش نشان دادند، از بازیگرانی که مطالبی را در صفحه شخصی‌شان منتشر کرده‌اند گرفته تا افرادی مانند حامد طالبی که روی آنتن زنده به این اتفاق واکنش نشان دادند.

گوشه‌ای از واکنش‌های هنرمندان

بسیاری از چهره‌های هنری هم با هنرشان مظلومیت مردم فلسطین را به تصویر کشیدند،‌ تعداد این هنرمندان بیشتر از کلمات یک گزارش است،‌ برای مشاهدا کافی است سری به فضای مجازی و یا مصاحبه‌های این افراد بزنید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول