اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

لزوم توجه خیرین به نیازهای دانشگاه­‌های مناطق محروم و کم برخوردار​

دبیر ستاد خیرین وزارت علوم گفت: در برخی از مناطق کشور که از لحاظ اقتصادی و صنعتی ضعیف هستند نیازهای دانشگاه‌ها بسیار زیاد و جذب کمک‌های خیرین بسیار کم است، بنابراین توجه خیران به نیازهای دانشگاه­‌های مناطق محروم و کم برخوردار کشور بسیار ضروری است.

لزوم توجه خیرین به نیازهای دانشگاه­‌های مناطق محروم و کم برخوردار​

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، مصطفی زمانیان دبیر ستاد خیرین وزارت علوم در جلسه روسای دانشگاه‌ها و خیرین منطقه ۴ کشور که در سالن کنفرانس اندیشه دانشگاه قم برگزار شد با اشاره به اینکه شعار دولت سیزدهم دولت مردم است گفت: سعی ما بر این است که این شعار تحقق یابد و مردم در همه ابعاد تصمیم گیر بوده و مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به دلایل تشکیل شوراهای منطقه‌ای خیرین در کشور اظهار کرد: نیاز دانشگاه‌های کوچک و نوپا در جذب کمک‌های خیرین بیشتر است و متاسفانه این دانشگاه‌ها جذب کمتری از کمک‌های خیرین دارند.

زمانیان افزود: در حال حاضر فرصت مناسبی است که روسای دانشگاه‌ها و خیرین دیوارها را از بین ببرند و یک نگاه کلان داشته باشند به گونه‌ای که خیرین با نگاهی فرا استانی و کشوری مسائل دانشگاه‌ها  را ببینند. زیرا در برخی از مناطق کشور که از لحاظ اقتصادی و صنعتی ضعیف هستند نیازهای دانشگاه‌ها بسیار زیاد و جذب کمک‌های خیرین بسیار کم است.

* ظرفیت قانونی تاسیس بنیاد حامیان فراهم شده است

دبیر ستاد خیرین وزارت علوم با تاکید بر ضرورت تاسیس بنیاد حامیان در تمام دانشگاه‌ها تصریح کرد: ظرفیت قانونی این امر فراهم شده است و روسای دانشگاه‌ها بایداز این فرصت مغتنم کمال استفاده را ببرند.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر مانعی برای جذب کمک‌های خیرین وجود ندارد و قوانین حمایتی از جمله معافیت‌های مالیاتی برای خیرین وضع شده که این خود یک فرصت استثنایی است.

* ضرورت تربیت نسل واقف

زمانیان همچنین در پایان بر ضرورت توجه به کمک‌های کوچک و مشارکت همگانی در امور خیرخواهانه؛ ضرورت تبیین امور خیریه توسط روسای دانشگاه‌ها؛ ضرورت تربیت نسل واقف و خیر و همچنین ضرورت توجه به شبکه فارغ التحصیلان برای جذب کمک آنها تاکید کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول