اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

هشدار پلیس درخصوص مؤسسات خیریه صوری و غیرمجاز

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: بخشی از پرونده‌های کلاهبرداری مربوط به سوءاستفاده از خیرانی است که با نیت و اهداف خیرخواهانه به دنبال کمک به قشر ضعیف جامعه هستند.

هشدار پلیس درخصوص مؤسسات خیریه صوری و غیرمجاز

 حسین تُرکیان، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با هشدار در خصوص مؤسسات خیریه صوری و غیر مجاز اظهار داشت: ممکن است یکبار هم برای شما اتفاق افتاده باشد که با شما تماس بگیرند و خودشان را نماینده موسسه خیریه معرفی کرده و از شما بخواهند برای کمک به افراد نیازمند مبلغی را به شماره حساب اعلام شده از طریق آنها واریز کنید.

وی افزود: بیشتر این تماس‌ها از طرف شرکت‌های تجاری و بازاریابی است و اگر به این خیریه‌ها کمک کنید، نمی‌توانید مطمئن شوید که تمام پول شما صرف امور خیریه شده است.

ترکیان بیان کرد: باید توجه داشته باشید که موسسات خیریه صوری و غیرمجاز از توزیع مواد غذایی و بسته‌های حمایتی بین محرومان شروع به کار می‌کنند و در نهایت با جذب سرمایه اولیه با وعده‌های تامین لوازم خانگی، رایانه، گوشی تلفن همراه، دوچرخه، موتورسیکلت و خودرو، سرویس طلا و پرداخت وام فعالیت مجرمانه خود را پیش می‌برند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان عنوان کرد: بخشی از پرونده‌های قضائی مطروحه مربوط به کلاهبرداری از خیرانی است که از نیت و اهداف خیرخواهانه آنان در کمک به قشر ضعیف جامعه سوء استفاده شده است.

وی با بیان اینکه موسسه‌های خیریه دارای مجوز، مکان ثابت و مشخصی برای دریافت کمک‌های خیرخواهانه مردمی دارند، تصریح کرد: با این وجود هم این مؤسسات طبق قانون اجازه مراجعه حضوری برای جمع آوری کمک‌های مردمی را ندارند.

ترکیان خاطرنشان کرد: به شهروندان توصیه می‌کنیم در صورت تمایل به مشارکت در امر خیر به خیریه‌های معتمد که مجوز فعالیت از سازمان بهزیستی را دارند و در شهر بین مردم شناخته شده هستند، بهره ببرند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در خصوص اینکه مجوز مؤسسه‌های خیریه را چه سازمانی صادر می‌کند، گفت: مجوز فعالیت مؤسسات خیریه را سازمان بهزیستی کشور که زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است صادر می‌کند و نماینده قانونی مؤسسه خیریه متقاضی می‌تواند به سایت www.behzisti.ir مراجعه و فرم مربوطه را تکمیل و درخواست مجوز مؤسسه را اعلام کند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول