اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

اختصاص یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده برای نوسازی مدارس

با مصوبه کمیسیون تلفیق، یک درصد بر مالیات بر ارزش افزوده اضافه می‌شود تا برای نوسازی مدارس فرسوده، توسعه شبکه آبی روستایی و توسعه راه های روستایی هزینه شود.

اختصاص یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده برای نوسازی مدارس

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در جلسه امروز (چهارشنبه،10 آبان) کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مواد ارجاعی حوزه آموزش و پرورش به تصویب رسید.

کمیسون تلفیق برنامه هفتم توسعه با پیشنهاد 4 درصدی دولت در زمینه  افزایش مالیات بر ارزش افزوده مخالفت کرد و نهایتا مقرر شد تا یک درصد بر مالیات بر ارزش افزوده اضافه می‌شود تا برای نوسازی مدارس فرسوده، توسعه شبکه آبی روستایی و توسعه راه های روستایی هزینه شود.

همچنین کمیسیون تلفیق، وزرات آموزش و پرورش را مکلف کرد تا ظرف مدت شش ماه از ابتدای اجرای برنامه، اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان را با هدف ایجاد شفافیت مالی و محاسباتی تغییر داده و به تصویب هئیت وزیران برساند.

 در زمینه مبحث نهضت سوادآموزی مباحثی در کمیسیون مطرح شد که آیا با مقطع ابتدایی آموزش و پرورش ادغام شود و یا خیر؟ که نهایتا در کمیسیون مصوب شد که نهضت سوادآموزی  در جای خود استوار باشد و ادغام نشود اما اساسنامه آن با هدف ریشه کنی کامل بی سوادی مطلق و توسعه و تعمیق سواد ظرف مدت شش ماه اصلاح و به تصویب هئیت وزیران برسد.

در ادامه کمیسیون  تلفیق مقرر کرد تا پایان شش ماه سال اول برنامه، قرارداد نیروهای خرید خدمت آموزشی با رعایت صلاحیت های عمومی ، تخصصی و حرفه ای به قرارداد کار معین تبدیل وضعیت شوند البته مصوبات مذکور باید به تایید صحن علنی مجلس برسد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول