اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

از خام‌فروشی محصولات تولیدی چهارمحال و بختیاری جلوگیری شود

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از خام‌فروشی محصولات تولیدی استان جلوگیری شود، گفت: محصولات باید در قالب زنجیره ارزش به فروش برسد و ارزآوری و صادرات از نتایج این طرح است.

از خام‌فروشی محصولات تولیدی چهارمحال و بختیاری جلوگیری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، غلامعلی حیدری صبح امروز در جلسه شورای اداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از خام‌فروشی محصولات استان جلوگیری شود، گفت: محصولات  باید در قالب زنجیره ارزش به فروش برسد و ارزآوری و صادرات از نتایج این طرح است.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این استان در زمینه تولید بادام رتبه سوم کشور را دارد و همچنین  ۰/۵ درصد از بازار جهانی را به خود اختصاص داده است که ظرفیت قابل توجهی برای رشد صادرات و افزایش اشتغال در استان ایجاد می‌کند.

وی افزود: اگر فروش بادام در زنجیره ارزش قرار بگیرد، می‌توان از شکوفه بادام برای دمنوش، پوست سبز بادام برای نهاده دام و پوست استخوانی بادام برای ساخت نئوپان استفاده کرد.

حیدری تصریح کرد: شهرک تخصصی بادام و ایستگاه آزمایش هر کدام به مساحت ۳۰ کیلومتر در سامان احداث شده که با راه‌اندازی این شهرک علاوه بر فرآوری بادام چهارمحال و بختیاری، ظرفیت فرآوری محصول سایر استان‌ها نیز ایجاد خواهد شد.

۱۱ مصوبه هیئت دولت به صورت ویژه برای چهارمحال و بختیاری

وی در ادامه اضافه کرد: هیأت دولت تا کنون ۱۱ مصوبه به صورت ویژه برای استان داشته است که در طول تاریخ دولت‌ها، این تعداد مصوبه برای یک استان بی‌سابقه است.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای سفر رئیس‌جمهور ۲۵۰ مصوبه برای استان مصوب شده است که از جمله آن‌ها، تخصیص اعتبار برای حل مشکل رانش روستای افسرآباد است.

وی بیان کرد:  تا کنون ۱۱۰ کیلومتر توسعه فیبر نوری شهری و ۴۳۰ کیلومتر توسعه فیبر نوری روستایی در چهارمحال و بختیاری انجام شده است که اثرات مثبتی در زمینه توسعه مخابرات،  ارتباطات و اقتصاد دیجیتالی دارد.

حیدری با اشاره به گام‌های موثری که در حوزه اقتصاد برداشته شده است، یادآور شد: بر اساس اعلام سازمان آمار کشور نرخ بیکاری در استان از رتبه دوم کشوری به رتبه ۱۰ رسیده است.

وی بیان کرد: بر اساس ثبت گمرک ایران، تا پایان ۱۴۰۱ صادرات غیرنفتی چهارمحال و بختیاری نسبت به مشابه سال گذشته ۲۰۰ درصد رشد داشته و باعث رونق اشتغال و ارز آوری برای استان شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) مشکل تامین آب شرب و آبرسانی با تانکر در ۲۰۰ روستای چهارمحال و بختیاری برطرف می‌شود.

پایان پیام/۶۸۰۴۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول