اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

سیستان بحرانی‌ترین کانون گرد و غبار کشور

دبیر ستاد ملی مقابله با گرد و غبار گفت: با توجه به بادهای سیستان و خشکسالی‌های اخیر، سیستان بحرانی‌ترین کانون گرد و غبار کشور بشمار می‌رود و از وضعیت بدی برخوردار است.

سیستان بحرانی‌ترین کانون گرد و غبار کشور

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس، شانزدهمین نشست ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار به میزبانی فرمانداری ویژه زابل برگزار شد.

این نشست از این نظر که برای نخستین بار در خارج از تهران برگزار شد و پیش از برگزاری آن، نمایندگان دستگاه‌های مسؤول با حضور در دل گرد و غبار تالاب هامون، شدت گرد و غبار در منطقه را احساس کردند، متفاوت‌ترین نشست ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار محسوب می‌شود.

در این نشست، نمایندگانی از تمام دستگاه‌های مسؤول در زمینه گرد و غبار حضور داشتند.

در ابتدای این نشست، علی محمد طهماسبی بیرگانی مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و دبیر ستاد ملی مقابله با گرد و غبار و اظهار کرد: بادهای ۱۲۰ روزه سیستان از گذشته‌های دور حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰ روز بطول می‌انجامید اما اکنون با بروز خشکسالی‌های دو دهه گذشته، به درازا می‌کشد و این بادها علاوه بر فرسایش خاک در منطقه سیستان، مشکلات و معضلات متعددی را برای مردم بوجود آورده است.

وی ادامه داد: این ستاد به دنبال این است که با اجرای برنامه‌های برون مرزی در کنار اقدامات داخلی و ملزم کردن دستگاه‌ها به انجام تکالیف خود به کاهش مخاطرات منطقه کمک کند.

به گفته وی، سیستان بحرانی‌ترین کانون گرد و غبار کشور بشمار می‌رود و از وضعیت بدی برخوردار است.

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: کانون‌های گرد و غبار در کشور شناسایی و برنامه‌های هدفمندی نیز برای مقابله با آن تدوین شده اما این اقدامات فرامنطقه‌ای، زمان‌بر و نیازمند تعامل همه دستگاه‌هاست.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول