اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

شورای شهر قزوین خواستار شفاف سازی مسائل مالی پروژه کمربندی آیت الله باریک بین شد

در جلسه امروز شورای اسلامی شهر قزوین، اعضا مواردی مانند شفاف سازی مسائل مالی پروژه کمربندی آیت الله باریک بین و اتخاذ تدابیری جهت کاهش بار ترافیکی مرکز شهر را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

شورای شهر قزوین خواستار شفاف سازی مسائل مالی پروژه کمربندی آیت الله باریک بین شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عصر امروز جلسه علنی شورای اسلامی شهر قزوین بت حضور اعضا، جمعی از مدیران مجموعه مدیریت شهری و اصحاب رسانه در سالن جلسات پارلمان محلی برگزار شد.

محسن حق شناس نایب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در این جلسه اظهار کرد: تاکنون یک میلیارد و هفتاد و سه میلیون تومان جهت نگهداری و تعمیر ابنیه بوستان ملی باراجین تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه دو تا سه بار از شهرداری قزوین به صورت مکتوب درخواست کرده ایم تا نحوه هزینه کرد منابع مالی در پروژه کمربندی آیت الله باریک بین را به شورا ارسال کنند، افزود: تا امروز این اقدام از سوی شهرداری انجام نشده و یکی از موضوعات اصلی جلسه هفته آینده بررسی موضوعات مالی پروژه کمربندی آیت الله باریک بین خواهد بود.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: شورا در مسائل مرتبط با بودجه همکاری لازم را با شهرداری داشته و تاکنون لایحه ای در خصوص طرح های عمرانی از سوی شهرداری به صحن نیامده است که شورا آن را تصویب نکرده باشد. در موضوع روکش بودجه نیز به شهرداری گفتیم تا این سقف بودجه داریم و برای تغییر باید اجازه گرفته شود.

نایب رییس شورای اسلامی شهر قزوین ردیف پیشنهادی بودجه کمربندی آیت الله باریک بین را مناسب ندانست و عنوان کرد: حصار اعتماد در بدنه مالی شهرداری وجود ندارد و در این خصوص اعضای شورای شهر چندین بار گفتند که به شهرداری کمک کنیم تا موضوع کمربندی را ادامه دهد اما واکنش مثبتی از سوی شهرداری مشاهده نکردیم.

حق شناس ادامه داد: پروژه کمربندی آیت الله باریک بین، پروژه مطلوب هر ۹ عضو شورای شهر است و ما به همه اعضای دخیل در این پروژه خداقوت می گوییم اما زمانی که اعتماد می کنیم، دوست داریم اعتماد ببینیم. شورا هر ماه برای روکش بودجه با شهرداری تعامل می کند و اعضا انتظار دارند تا شهرداری نیز همکاری کند.

وی خاطرنشان کرد: امور و درخواست های در چارچوب قانون شهرداری تا جایی که از اعضای شورا خواسته شود همراهی می کنند اما ما وقتی متوجه شویم در مواردی دور خورده ایم قطعا ناراحت می شویم.

عضو شورای شهر قزوین اضافه کرد: در خصوص هتلینگ پروژه حکم آباد، شهرداری ضرر مالی خواهد دید چرا که ساختار این پروژه در طول زمان دچار تغییر شده و علیرغم تلاش های صورت گرفته، تاکنون تنها ۵۵ درصد پیشرفت داشته است.

تجمیع مطب های پزشکان، یکی از عوامل اصلی ترافیک در مرکز شهر است

در ادامه ولی چگینی دیگر عضو شورای اسلامی شهر قزوین نیز با اشاره به ضرورت شفاف سازی روند هزینه کرد منابع مالی در پروژه آیت الله باریک بین، اظهار کرد: این کمربندی، آبرویی برای شهر و مدیریت شهری است و اگر در مسائل مالی پروژه حساسیت نشان ندهیم با مشکلاتی روبرو می شویم. بر این اساس انتظار می رود از این پس شاهد اتفاقاتی نظیر وضعیت مالی پروژه کمربندی آیت الله باریک بین نباشیم.

وی وجود هتل مناسب چهار یا پنج ستاره در استان را بسیار مهم دانست و عنوان کرد: در کنار این نیاز، باید یک آمفی تئاتر حداقل ۳ هزار نفری ساخته شود. مایه تاسف است که اینچنین فضایی وجود ندارد و برای مراسمات باید از سالن دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) با ظرفیت ۸۰۰ نفر استفاده کنیم.

چگینی افزود: می توانیم با در نظر گرفتن کاربری های مختلف، از سالن آمفی تئاتر حداکثر بهره را ببریم زیرا در استان با کمبودهایی همجون سالن کنسرت استاندارد هم روبه رو هستیم.

این عضو شورای شهر قزوین با بیان اینکه هسته مرکزی شهر گرفتار ترافیک است، گفت: یکی از عوامل موثر در شکل گیری این معضل، تجمیع مطب های پزشکان در مرکز شهر است.

وی تصریح کرد: در این راستا باید یک ساختمان پزشکان ساخته شود و برای این طرح مطالعه دقیقی صورت بگیرد تا در مکان مناسبی تعبیه شود و بار ترافیکی را کاهش دهد. با انجام این پروژه می توان خدمات بسیار بهتری به مردم ارائه کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول