اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

همایش نومعلمان؛ آخرین وضعیت استخدام در آموزش و پرورش

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی در همایش نومعلمان شهرستان های تهران ، آخرین وضعیت استخدام در آموزش و پرورش را تشریح کرد.

همایش نومعلمان؛ آخرین وضعیت استخدام در آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، همایش نومعلمان شهرستان های تهران، امروز در فرهنگسرای بهمن برگزار شد.

در این همایش از نومعلمان برتر توسط رئیس سازمان اداری و استخدامی و مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران تقدیر شد.

* نظم را با رفتارتان به دانش‌آموزان آموزش دهید

میثم لطیفی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در این مراسم اظهار کرد: بعد از مادری، عاشقانه‌ترین کار معلمی است؛ ارتباط عاطفی معلم و دانش‌آموز موجب می‌شود کلام، پوشش و دیدگاه آنان بر دانش‌آموز تأثیر بگذارد.

وی ادامه داد: با سیری در گذشته، خواهیم دید در تمام نقاط عطف‌ تاریخی، معلمان نقش داشتند.

لطیفی در خصوص آزمون استخدامی آموزش و پرورش گفت: بیش از ۵۸۰ هزار نفر در آزمون استخدامی آموزگاری شرکت کردند که با مرحله تکمیل ظرفیت نزدیک به ۲۸ هزار نفر قبول شدند و برای اولین بار در کشور ارزیابی تکمیلی داشتیم.

وی اضافه کرد: بیش از ۵۰۰ مرکز ارزیابی در آموزش و پرورش تشکیل شد که این عملیات را مدیریت کند و قریب به ۵ هزار نفر از فرهنگیان در تحقق این امر در کانون‌های ارزیابی در سطح کشور همکاری داشتند.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی افزود: در آزمون دبیری نیز بیش از ۳۲۰ هزار نفر شرکت کردند که از این تعداد، ۱۵ هزار و ۵ در مرحله نهایی پذیرش شدند.

وی ادامه داد: امیدواریم با افزایش ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان به ۳۵ هزار نفر، بخش عظیمی از کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش، برطرف شود.

معاون رئیس جمهور خطاب به نومعلمان اظهار کرد: باید با رفتار و حضور به موقع در کلاس درس، نظم را به دانش‌آموزان آموزش دهیم. چرا که امروز کشور ما بیش از هر چیزی به قانون مداری و نظم نیاز دارد و این اتفاق با آموزش شما در کلاس رقم می‌خورد.

* حجت‌الاسلام والسلمین قرائتی: شاگردان را با مساجد آشنا کنید

 حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در این مراسم اظهار کرد: معلمی شغل نیست بلکه عبادت است. خودتان را با دیگران مقایسه نکنید! شما وظیفه پخش علم به نسل نو را دارید.

وی ادامه داد: اگر به گذشته بازگردم، باز هم معلمی خواهم کرد و اکنون نیز با شرایط جسمانی‌ام تنها جلساتی که سعی دارم همیشه حضور پیدا کنم، جلسات معلمان است.

استاد قرائتی با طرح این پرسش که «معلم خوب کیست؟»، بیان کرد: هیچوقت خود را فارغ‌التحصیل ندانید. رفتار شما انسان‌ساز است نه علم شما؛ چون علم بدون تهذیب، بی‌فایده است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی گفت: متاسفانه گاهی علم ما مفید نیست، دنبال مدرک بی‌مهارت و بی‌خاصیت نباشید، مدرک باید منوط به مهارت باشد تا فضای اشتغال دانش‌آموزان در آینده فراهم شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در خصوص رفتار با دانش‌آموزان گفت: شاگردان را با مساجد آشنا کنید. اگر جایزه‌ای قرار است بگیرند در مسجد بدهید تا خاطره خوشی از آنجا داشته باشند. گفت‌وگوی تن به تن و صمیمانه با دانش‌آموزان بیشتر از گفت‌وگوهای عمومی تأثیر دارد.

وی در پایان آرزو کرد بتوانیم در قبال دانش‌آموزانی که به صورت امانت در دست ما قرار دارند، امانت داران خوبی باشیم.

* بیا بشین زنگ آخر معلم نداریم!

مسعود بهرامی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران  پس از حضور در جمع نومعلمان شهرستان‌های استان تهران در یادداشتی نوشت: امروز با حضور در جمع پرشور نومعلمان به ۱۴ سال پیش بازگشتم.

مهرماه ۱۳۸۸ از دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران دانش‌آموخته شدم و به اداره‌کل شهرستان‌های استان تهران، همین مکانی که اکنون توفیق خدمت در آن را دارم، برای تشکیل پرونده به قسمت متعهدین خدمت و امور اداری رفتم و به شهرستان قدس معرفی شدم.

بعد از دریافت ابلاغ، ۱۲ ساعت در مدرسه امام علی(ع) و ۱۲ ساعت در آموزشگاه شهید بابالو، پنجشنبه عصر، به عنوان دبیر ریاضی، خدمت آقای نیک‌فر که در آن زمان مدیر مدرسه شهید بابالو بودند، رسیدم.

پس از تحویل ابلاغ به بنده گفت: ساعت آخر سرکلاس سوم انسانی بروم.

یادم نمی‌رود که در هنگام ورود به کلاس یکی از شاگردان قوی هیکل به بنده گفت: «تازه اومدی؟ بیا بشین زنگ آخر معلم نداریم میفرستنمون خونه».

خاطرات زیبایی از آن روزها برایم به جاماند. بهترین و عمیق‌ترین خاطرات و تا سال‌ها با آن دانش‌آموزان ارتباط داشتم.

قطعا برای خیلی از معلمان، تجربیاتی شیرین از سال‌های ابتدایی خدمت رقم می‌خورد که تا پایان عمر برایشان لذت بخش خواهد بود.

براستی معلمی عشق است. زندگیست! حس زیبای انسان‌سازی و سهیم بودن در آینده و زندگی آدم‌ها! با این امید که برایشان آینده‌ای زیبا ترسیم کنیم. به درستی که امروزِ جامعه‌ ما حاصل فعالیت سال‌های گذشته در آموزش و پرورش است و آینده کشور را امروز آموزش و پرورش خواهد ساخت. لذا؛ ضمن تبریک به شما که توفیق پیدا کردید آینده کشور را بسازید، امیدوارم با تلاش و مجاهدت در تربیت دانش‌آموزان موفق باشید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول