اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

حراج پاییزه و ارزان قیمت لباس ترفند کلاهبرداری بود

رئیس پلیس فتا پایتخت از دستگیری متهمی خبر داد که با ترفند حراج پاییزه و فروش لباس ارزان قیمت از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد.

حراج پاییزه و ارزان قیمت لباس ترفند کلاهبرداری بود

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار اینستاگرامی که تحت عنوان حراج پائیزه اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد خبر داد.

 سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار داشت: شخصی به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شد افرادی ناشناس از طریق یک صفحه اینستاگرامی فروش لباس‌های ارزان قیمت از وی کلاهبرداری کرده اند.

شاکی در ادامه اظهار داشت: در فضای مجازی به دنبال خرید لباس بودم که در یک صفحه اینستاگرامی تبلیغی از لباس‌های تخفیف خورده با قیمت‌های مناسب مشاهده کردم و بدون بررسی هویت گردانندگان صفحه مذکور مبلغی جهت خرید برای آنها واریز کرده اما بلافاصله پس از واریز وجه من را بلاک کرده و دیگر پاسخی از آنها دریافت نکردم.

 این مقام انتظامی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و پس از انجام اقدامات تخصصی و بکارگیری فنون تجربی و علمی ادمین صفحه مذکور شناسایی و پس از تشریفات قضایی مجرم در یکی از مناطق غرب تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

وی با اشاره به اینکه متهم بیش از 7 میلیارد ریال از مردم کلاهبرداری کرده بود افزود: متهم پس از حضور در پلیس فتا اظهار داشت با راه اندازی یک صفحه اینستاگرامی و تبلیغات این صفحه به بهانه فروش پائیزه لباس‌های فصل با قیمت بسیار مناسب مراجعه کنندگان را ملزم به پرداخت مبلغ قبل از ارسال کرده و پس از واریز وجه دیگر پاسخگوی تلفن نبودم.

 رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: فریب ظاهر زیبا و پر رنگ و لعاب صفحات اینستاگرامی را نخورده و خریدهای خود را فقط از فروشگاه های معتبر و دارای مجوز و یا سایت و بسترهای رسمی آنها در فضای مجازی انجام دهند؛ همچنین قبل از دریافت کالا و بررسی سالم بودن و تطابق با خرید، وجهی را به عنوان تسویه یا بیعانه پرداخت نکنند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری باشماره 096380 و یا ‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir گزارش کنند.

پایان پیام/

 

 

 

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول