اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

شاهانی: انقلاب اسلامی و تسخیر لانه جاسوسی دنیا را بیدار کرده است

رئیس دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی با بیان اینکه دانش‌آموزان، دانشجویان و قشر جوان کشور استکبارستیز و مخالف ظلم هستند، گفت: انقلاب اسلامی و تسخیر لانه جاسوسی دنیا را بیدار کرده است.

شاهانی: انقلاب اسلامی و تسخیر لانه جاسوسی دنیا را بیدار کرده است

 گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با بررسی تاریخ انقلاب اسلامی، می‌توان به عوامل و ریشه‌های وقوع مهم‌ترین انقلاب قرن بیستم پی برد. انقلاب اسلامی برخلاف بسیاری از انقلاب‌های جهان ریشه در چندین عامل فرهنگی، سیاسی و دینی داشته و نشانه‌های اقتصادی در آن کمتر به چشم می‌خورد.

 روز ۱۳ آبان یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به‌یادماندنی به ثبت رسانده است.

تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، واقعه کشتار جمعی دانش‌آموزان تهرانی در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ که بعدها روز دانش‌آموز نام گرفت و در نهایت تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ که امام خمینی(ره) از این اتفاقات به‌عنوان انقلاب دوم نام بردند؛ به‌عنوان سه حادثه مهم تاریخی مطرح در تقویم کشورمان ثبت شده است.

هیچ‌یک از این سه واقعه تاریخی را نمی‌توان از نظر اهمیت نسبت به دیگری اولی‌تر دانست؛ چراکه هر کدام در دوره‌ای وقوع تأثیرگذاری خاص خود را داشته و شرایط را به‌نحوی تغییر داده‌اند.

* تسخیر سفارت آمریکا شر مهمی از کشور دفع کرد

امیررضا شاهانی رئیس دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی در گفت‌‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس روز دانش‌آموز را روز مهمی دانست و گفت: در این روز دانش آموزان و دانشجویان سفارت آمریکا را تسخیر و شر مهمی را از کشور دفع کردند. 

وی افزود: حامی اصلی جنایاتی که امروزه در غزه رخ می‌دهد و تمام دنیا شاهدش هستند، آمریکا است. اگر آمریکا حامی رژیم صهیونیستی نبود، حتما دولت نتانیاهو سقوط کرده بود و ان‌شاءالله روزی که جنگ تمام شود، این اتفاق رخ خواهد داد.

رئیس دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی با بیان اینکه عامل اصلی کشت‌ و کشتارها سیاست‌های استکباری آمریکا است، گفت: روز سیزده آبان که روز دانش‌آموز نامیده شده این افتخار را برای کشور دارد که دانش‌آموزان و دانشجویان کشور یک لانه جاسوسی به تمام معنا را تعطیل کردند و خیلی از آسیب‌هایی که در بسیاری از کشورها از طریق سفارت آمریکا هدایت و ساماندهی می‌شود را حداقل به لحاظ فیزیکی به حداقل رساندند.

شاهانی خاطرنشان کرد: امروزه دشمنان سعی می‌کند از طریق فضای مجازی به جوامع نفوذ و رسوخ کنند. سفارتخانه‌های امریکا نقش مهمی در پیگیری سیاست‌های کلی آمریکا و حتی در بحث‌های جاسوسی آمریکا در کشورهای مختلف و ساماندهی بسیاری از اقدامات ضد حکومت‌ها دارند که چنین شری با اشغال لانه جاسوسی از انقلاب اسلامی برطرف شد. 

وی با بیان اینکه روز دانش‌آموز پیام مهم و ماندگاری دارد، گفت: دانش‌آموزان، دانشجویان و قشر جوان ما استکبار ستیز هستند و با ظلم مخالف هستند. درواقع این قشر جوان با ظالم اصلی ابراز مخالفت کردند و این به بعد هم خواهند کرد و این موضوع یک اتفاق نمادین بزرگ در تاریخ انقلاب است. 

* انقلاب ما مردم دنیا را بیدار کرده است

رئیس دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی در ادامه اضافه کرد: دانشجویان سعی کنند در راهی که برای کسب علم قدم برداشته است از علم‌شان به نحوی استفاده کنند که بعد از بالا رفتن سن‌شان از این انتخاب پیشمان نشوند. بهترین استفاده از علم یاری با مظلوم و دشمنی با ظالم هست. باید وظیفه‌مان را نسبت نوع انسان‌ها درست انجام دهیم. همواره شاهدیم چه ظلم‌هایی که در پوشش‌هایی با ظاهر زیبا و دموکراتیک رخ می‌دهد.

شاهانی گفت: در جنایات و کشتارهای اخیر غزه شاهدیم مقامات کشورهای اروپایی به صراحت عنوان می‌کنند کشته شدن کودکان غزه به دلیل اروپایی و غربی نبودن برایشان مهم نیست. واقعاً این یک تبعیض نژادی به تمام معنا علی رغم ظاهر زیبایی است که ساخته‌اند. جوانان باید سابقه ظلم‌ها و اشغال فلسطین را مطالعه کنند و ضعفی که مردم فلسطین داشتند و الان رسیده‌اند به یک قدرتی که رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی هم نتوانست کاری کند و در حملاتی هم که برای اشغال غزه داشتند به لطف مقاومت ناکام ماند.

وی در پایان یادآور شد: انقلاب ما خیلی‌ها را در دنیا بیدار کرده است. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول