اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تاکید «میرضیایف» بر گسترش همکاری در چارچوب سازمان کشورهای ترک

رئیس جمهور ازبکستان در شهر «تاشکند» در دیدار با دبیر کل سازمان کشورهای ترک بر اهمیت گسترش بیش از پیش همکاری‌ها در چارچوب این سازمان تأکید کرد.

تاکید «میرضیایف» بر گسترش همکاری در چارچوب سازمان کشورهای ترک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان در شهر «تاشکند» در چارچوب دیداری با «کوبانیچ بیک آمورعلی یف» دبیرکل سازمان کشورهای ترک بر اهمیت گسترش بیش از پیش همکاری در چارچوب این سازمان تاکید کرد.

در این دیدار نتایج اقدامات مشترک انجام شده در چارچوب ریاست ازبکستان و مسائل تمهیدات نشست آتی این سازمان مورد بررسی قرار گرفت.

در این دیدار گسترش بیش از پیش همکاری‌های سودمند در چارچوب سازمان کشورهای ترک در زمینه‌های تجارت، اقتصاد «سبز»، سرمایه گذاری، نوآوری، حمل و نقل و لجستیک، گردشگری، اکولوژی، سیاست جوانان، تعمیم میراث فرهنگی و تاریخی کشورهای ترک مورد بررسی قرار گرفت. 

دبیرکل سازمان کشورهای ترک همچنین با «بختیار سعیداف» وزیر امور خارجه ازبکستان نیز دیدار و مسائل گسترش همکاری‌های متقابل را بررسی کردند. 

گفتنی است، در یک سال گذشته شراکت همه جانبه کشورهای ترک سیر جدیدی پیدا کرده است. بیش از 100 مراسم برگزار و چندین قالب جدید همکاری‌های متقابل عملی ایجاد شد. همچنین ازبکستان عضو کامل سازمان بین‌المللی فرهنگ ترک شد.

سازمان کشورهای ترک یک سازمان بین‌المللی است و کشورهای ترک را به همدیگر پیوند می‌دهد. هدف اصلی این سازمان گسترش همکاری‌های همه جانبه بین کشورهای عضو این سازمان است. این سازمان در تاریخ 3 اکتبر سال 2009 میلادی در شهر «نخجوان» در آذربایجان تاسیس شده است. هم اکنون آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، ترکیه و ازبکستان اعضای این سازمان هستند. مجارستان و ترکمنستان مقام ناظر در این سازمان را دارند.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول