اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

اجرای یک هزار و 634 کیلومتر فیبرنوری روستایی در خراسان‌شمالی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌شمالی گفت: قریب به یک هزار و ۶۳۴ کیلومتر فیبرنوری روستایی در سطح استان در حال اجرا است که بیش از ۴۹۰ کیلومتر آن اجرایی شده و با بهره‌برداری از این مسیرهای اجرا شده، ارتباطات پایدار ۸۹ روستای خراسان‌شمالی تامین خواهد شد.

اجرای یک هزار و 634 کیلومتر فیبرنوری روستایی در خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز سیدعلی مرتضوی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارکرد: طرح ملی توسعه شبکه دسترسی ارتباطات پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری تا منازل و کسب‌وکارها در حال حاضر در اولویت طرح‌های استانی در سراسر کشور قرار دارد و در خراسان‌شمالی بنا به ابلاغ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اپراتور توسعه‌دهنده پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در کلیه شهرهای استان معرفی شده است و تلاش می‌شود تا تمامی شهرهای استان تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرند.

وی پیرامون آخرین وضعیت پروژه فیبرنوری روستایی در خراسان‌شمالی گفت: قریب به یک هزار و ۶۳۴ کیلومتر فیبرنوری روستایی در سطح این استان از محل خدمات اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO ) در حال اجرا می‌باشد که بیش از ۴۹۰ کیلومتر آن اجرایی شده است که با بهره‌برداری از این مسیرهای اجرا شده، ارتباطات پایدار ۸۹ روستای استان تامین خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌شمالی افزود: فاز اول پروژه فیبرنوری روستایی (تار) به طول ۴۹۳ کیلومتر در مناطق محروم و فاقد زیرساخت، کمتر توسعه یافته و مرزی این استان با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی در حال اجراست.

مرتضوی بیان داشت: در جهت تکمیل و اصلاح مسیرهای فیبرنوری روستایی، فاز دوم این پروژه به طول یک هزار و ۱۴۱ کیلومتر مصوب شد که در اولویت اول ۲۴۸ کیلومتر ابلاغ و حدود ۱۰۰ کیلومتر از این ابلاغ اجرا شده است.

وی خاطر نشان کرد: با تکمیل این دو فاز تعداد ۲۷۳ سایت و مرکز مخابراتی روستایی از خدمات فیبرنوری بهره‌مند خواهند شد و ضمن ایجاد بستر ارتباطی اتصال ۳۸۳ روستا به شبکه ملی اطلاعات از طریق فیبرنوری منجر به تکمیل رینگ ارتباطی استان و تامین ارتباطات پایدار در مواقع بحرانی از طریق مسیرهای پشتیبان فیبرنوری خواهد شد.

این مقام مسئول افزایش پهنای باند ارتباطی، ایجاد بستر خدمات‌رسانی تلفن ثابت، ارائه بهتر خدمات الکترونیک دولت و ایجاد اتوبان خدمات ارتباطی در روستاها را از اهداف اجرای پروژه فیبر نوری روستایی عنوان کرد.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول