اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

کشت گیاهان دارویی در ۱٠٠٠ هکتار از دیمزارهای استان قزوین

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از کشت گیاهان دارویی در یک هزار هکتار از دیمزارهای این استان، در راستای اجرای طرح جهش تولید خبر داد.

کشت گیاهان دارویی در ۱٠٠٠ هکتار از دیمزارهای استان قزوین

محمد پیله فروش در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین از کشت گیاهان دارویی در یک هزار هکتار از دیمزارهای استان قزوین، در راستای اجرای طرح جهش تولید خبر داد.

وی با اشاره به اهمیت کشت گیاهان دارویی دیم در قالب طرح جهش تولید دیمزارها افزود: این طرح برای دومین سال متوالی است که در استان اجرا و عملیاتی می شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه  این طرح در اراضی آیش به عنوان تناوب زارعی کشت می‌شود، تصریح کرد: سال گذشته این طرح در استان با سطح زیر کشت ۷۶۵ هکتار اجرا شد که حمایت‌های فنی برای انتخاب محصول و روش کاشت، داشت و برداشت مدنظر قرار گرفت.

این مسوول اهداف این طرح را افزایش درآمد کشاورزان و افزایش بهره‌وری منابع تولید برشمرد و گفت: در برنامه کشت قراردادی، راهکارهایی در راستای حمایت مالی در نظر گرفته شده به طوری که بخشی از هزینه‌ها از اعتبارات ملی و استانی پرداخت می‌شود.

پیله فروش خاطرنشان کرد: تعدادی از محصولات پیشنهاد شده در این طرح که به صورت الگویی در سایت‌های پیش بینی شده اجرا خواهد شد و به عنوان نمونه‌های الگویی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول