اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

افزایش بیش از سه برابری مدرسه‌سازی در قم

مدیرکل نوسازی مدارس استان قم با اشاره به اینکه در هر سال تحصیلی متوسط ده هزار نفر به جمعیت دانش‌آموزی استان اضافه می‌شود، گفت: مدرسه‌سازی در قم نسبت به سال آخر دولت سابق، افزایش سه برابری داشته است.

افزایش بیش از سه برابری مدرسه‌سازی در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، احمدرضا اجتهادی در مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی حضرت خدیجه (س) هنرستان خوشرفتار، با بیان اینکه تحویل بیش از 200 کلاس درس تا پایان سال جاری به مجموعه آموزش و پرورش استان، اتفاق مبارکی است، اظهار کرد: در کنار این اتفاق خوب که بیانگر رشد بیش از سه برابری مدرسه‌سازی در قم نسبت به سال آخر دولت سابق است، توجه به این نکته هم ضروری است که در هر سال تحصیلی به طور متوسط ده هزار نفر به جمعیت دانش آموزی استان اضافه می شود.

وی افزود: عقب ماندگی قم در عرصه فضاسازی آموزشی معلول یک بی توجهی بیست ساله به استان است و همین امر سبب شده تا برای رسیدن به میانگین سرانه آموزشی کشوری، نیاز به ساخت یک هزار و 500 کلاس درس باشد، ضمن آن که برای پوشش جمعیت متوسط دانش آموزی جدید هم لازم است تا 300 کلاس درس در هر سال تحصیلی ساخته و تقدیم دانش آموزان عزیز قمی شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قم با تأکید بر این که استان قم در کشور به کارویژه فرهنگ و آموزش شناخته می شود ادامه داد: دیار کریمه بیت (س) باید به حق اصلی اش در عرصه فضاسازی دانش آموزی برسد.

اجتهادی سپس به موضوع توسعه فضاهای هنرستانی به عنوان سیاست وزارت آموزش و پرورش توجه داد و گفت: استان قم در حال حاضر تنها چهار هنرستان واقعی فنی یعنی هنرستان های ولیعصر (عج)، قدس، والفجر و شهید چمران را در اختیار دارد، ضمن آن که هنرستان های امام رضا (ع) در بلوار 15 خرداد، اسماعیل نظر در پردیسان و مجتمع سرای ایرانی در پردیسان نیز در حال ساخت و بازسازی هستند.

وی با یادآوری این که هزینه ساخت یک هنرستان تقریبا دو برابر یک مدرسه 12 کلاسه است اضافه کرد: علاج کوتاه مدت و میان مدت کمبود هنرستان در استان با توجه به وضعیت اعتبارات، تبدیل برخی مدارس به هنرستان، همراه با توسعه فضای کارگاهی است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قم با اشاره به این که تاکنون بیش از ده مورد از این تبدیل ها و ساخت کارگاه های فنی هنرستانی اجرایی شده است اظهار کرد: یکی از این موارد، توسعه کارگاهی همین هنرستان خوشرفتار به مساحت 133 مترمربع است که با واسطه گری آقای شریف زاده و همت خیّر ارجمند حاجیه خانم طوبی پورمهدی، امروز به مراسم افتتاحیه رسیده است.

*خیّرین مدرسه‌ساز، بهترین سرمایه‌گذاران جهان هستی‌اند

علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز در این مراسم اظهار کرد: مدرسه سازی یک باقیات الصالحات برای همه دست اندرکاران این عرصه و از جمله خیّرین ارجمند مدرسه ساز است، ضمن آن که خود اقدام به مدرسه سازی سبب ایجاد الگویی برای دیگران می شود، همچنان که در یکی از مراسم های افتتاحیه اخیر پروژه های نوسازی مدارس، سه نفر برای ساخت مدارس جدید اعلام آمادگی کردند.

وی با تشکر از اقدامات گروه های جهادی در این عرصه گفت: خدای بزرگ را شاکریم که با رهبری های داهیانه مقام معظم رهبری، جبهه حق با صلابت تر از گذشته در مسیر عزتمندی، پیروزی و پیشرفت گام بر می دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم همچنین خیرین مدرسه ساز را بهترین سرمایه گذاران جهان دانست و بیان کرد: کوشش های این عزیزان برای تعالی مسیر تعلیم و تربیت، نشان از توفیق الهی است.

رحیمی در ادامه با تقدیر از تلاش های دست اندرکاران نوسازی مدارس قم بویژه مهندس اجتهادی به عنوان مدیرکل نوسازی مدارس استان خاطر نشان کرد: این عزیزان را باید سنگرسازان بی سنگر خواند؛ چرا که سنگر می سازند، اما خودشان سنگری ندارند

وی با تبریک ساخت کارگاه های جدید برای هنرستان خوشرفتار قم افزود: ما در قم حداقل به ساخت 80 هنرستان نیاز داریم که البته دولت در این عرصه در صحنه حاضر است و امیدواری به همراهی خیرین مدرسه ساز نیز وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین گفت: خوشبختانه با وجود همه مشکلات، رشد مدرسه سازی در این دولت نسبت به دولت قبل مشهود است.

انتهای پیام/ ۷۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول