اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

صرفه‌جویی بیش از ۸۲۰ هزار مترمکعب در مصرف آب زیرزمینی شهرستان بهار

مدیر منابع آب شهرستان بهار گفت: با انسداد ۴۹ حلقه چاه غیرمجاز در سال جاری، بیش از ۸۲۰ هزار متر مکعب در مصرف آب زیرزمینی صرفه‌جویی شده است.

صرفه‌جویی بیش از ۸۲۰ هزار مترمکعب در مصرف آب زیرزمینی شهرستان بهار

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدرضا شکوهی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۹ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان بهار مسدود شده، که بیش از ۸۲۷ هزار مترمکعب در مصرف آب زیرزمینی صرفه‌جویی شده است.

وی با بیان اینکه عمق انسداد چاه‌های غیر مجاز مسدود شده در سال جاری ۷۴۰ متر است افزود: از ابتدای برنامه انسداد چاه‌های غیر مجاز در پروژه تعادل بخشی ۶۷۱ حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده است.

مدیر منابع آب شهرستان بهار عنوان کرد: با انسداد این تعداد چاه بیش از ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب در مصرف آب زیرزمینی در این شهرستان صرفه‌جویی شده است.


وی با اشاره به اینکه برنامه اصلاح و تعدیل چاه‌های مجاز شهرستان در حال اجراست گفت: در سال جاری  ۸۴ حلقه از چاه‌های مجاز این شهرستان نیز اصلاح و تعدیل شده است.

شکوهی از نصب ۸۱ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه‌های مجاز شهرستان در سال جاری یاد کرد و افزود: تاکنون ۷۴۰ حلقه چاه مجاز در این شهرستان به کنتور هوشمند مجهز شده و این عدد تا پایان سال طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده به ۱۹۳ حلقه خواهد رسید.

وی از لایروبی حریم و بستر رودخانه قوری چای به میزان ۳ هزار متر یاد کرد و افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان انجام شده است.

مدیر منابع آب شهرستان بهار افزود: با تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای گشت و بازرسی در این شهرستان از حفر ۸ حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان جلوگیری شده و ۶ مورد از انواع دستگاه و ادوات حفاری غیرمجاز توقیف و روانه پارکینگ شده است.

پایان پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول