اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

دستگاه «کنترل سلامت و حفاظت از موتورهای القایی» اختراع شد

دستگاه «کنترل سلامت و حفاظت از موتورهای القایی» به همت یک شرکت فناور در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان ثبت اختراع شد.

دستگاه «کنترل سلامت و حفاظت از موتورهای القایی» اختراع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی قادری‌چاشمی، رئیس هیأت مدیره شرکت فناور ایمن ارتفاع سمنان گفت: موتورهای القایی اصلی‌ترین نیروی محرکه صنعت هستند و حفاظت از آنها یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های صاحبان صنایع به شمار می‌رود که «دستگاه کنترل سلامت و حفاظت از موتورهای القایی»، این چالش را حل کرده و علاوه بر حفاظت هوشمند و رصد دقیق سیستم، هزینه‌های تعمیرات و نگهداری را به حداقل ممکن می‌رساند و موجب بهره‌وری حداکثری خواهد شد.

وی با بیان اینکه نمونه اولیه دستگاه ساخته و آماده ارائه به بازار است، افزود: کاربرد اصلی دستگاه در صنعت برق و محافظت از موتورهای الکتریکی و کمپرسورها است.

رئیس هیأت مدیره شرکت فناور ایمن ارتفاع سمنان گفت: از ویژگی‌های برجسته آن می‌توان به هوشمند بودن آن اشاره کرد؛ به‌طوری‌که با هوش مصنوعی، رفتار موتور و شبکه برق را تحت نظر دارد و با تجزیه و تحلیل، برنامه متناسب با شرایط را اجرا می‌کند.

قادری‌چاشمی گفت: قابلیت کنترل و مانیتورینگ از راه دور و مدیریت شبکه‌ای کل تجهیزات الکتریکی یک کارخانه از دیگر ویژگی‌های دستگاه ساخته شده است.

تجاری‌سازی اختراعات؛ در دستور کار

حمیدرضا محمدیان‌سمنانی، معاون فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان نیز گفت: شرکت ایمن ارتفاع سمنان به مسؤولیت علی قادری‌چاشمی از سال 1398 در پارک علم و فناوری دانشگاه استقرار یافت.

وی تصریح کرد: در زمینه تهویه مطبوع و تبرید فعالیت می‌کند و پیش از این نیز موفق به ثبت 2 اختراع در زمینه کاری خود و تجاری‌سازی آنها شده است.

معاون فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان در خصوص اهمیت ثبت اختراع گفت: ثبت اختراع موجب ایجاد حمایت از مخترع و اختراع می‌شود و مخترع حق انحصاری نسبت به ساخت، صادرات، واردات، فروش و استفاده از فرآورده را به دست می‌آورد؛ از همین رو، به همه فناوران و نوآوران توصیه می‌شود برای ثبت اختراع ایده‌های خود اقدام کنند و از حقوق مالکیت فکری مربوط به ثبت اختراع بهره‌مند شوند.

پایان پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول