اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

برنامه‌ریزی منطقه‌ای یکی از متدهای مهم در کشور است

مدیرکل دفتر حساب‌های اقتصادی مرکز آمار ایران گفت: یکی از متدهای برنامه ریزی در ایران برنامه ریزی منطقه ای است و ارائه آمار و داده مهم تلقی می شود.

برنامه‌ریزی منطقه‌ای یکی از متدهای مهم در کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، فرشاد روشن، مدیرکل دفتر حساب‌های اقتصادی مرکز آمار ایران، در آیین نکوداشت روز آمار و برنامه ریزی که در دانشگاه پیام نور بجنورد برگزار شد، پیشینه جمع آوری داده های آماری را دوران باستان عنوان کرد و اظهارکرد: تمام برنامه ریزی ها بدون داده و اطلاعات امکانپذیر نیست و هدف رویکرد حکمرانی داده که شعار امسال هفته آمار و برنامه ریزی است.

وی گفت: توانمند سازی سازمان ها و کشورها در بهره برداری بهینه و موثر از داده های خود در جهت تصمیم گیری های استراتژیک و دقیق است.

مدیرکل دفتر حساب های اقتصادی مرکز آمار ایران افزود: یکی از متدهای برنامه ریزی در ایران برنامه ریزی منطقه ای است و برای اینکه برنامه ریزی درست و متناسب با ویژگی اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی هر منطقه باشد ارائه آمار و داده مهم تلقی می شود.

گفتنی است در پایان این همایش از اسناد توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستاهای استان (۴۹۰ روستا) رونمایی شد.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول