اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

درخشش دانشگاه صنعتی امیرکبیر در رتبه‌بندی موضوعی شانگهای ۲۰۲۳

رتبه‌بندی موضوعی شانگهای در سال ۲۰۲۳ میلادی منتشر شد و از جمهوری اسلامی ایران ۴۲ دانشگاه در این رتبه‌بندی حضور دارند، دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر و تهران بهترین رتبه‌ها را کسب کردند.

درخشش دانشگاه صنعتی امیرکبیر در رتبه‌بندی موضوعی شانگهای ۲۰۲۳

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، رتبه‌بندی موضوعی شانگهای در سال ۲۰۲۳ میلادی منتشر شد و براین اساس دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر و تهران بهترین رتبه ها را کسب کردند.

دانشگاه امیرکبیر در رشته علوم و مهندسی نساجی، دانشگاه صنعتی امیرکبیر با کسب رتبه ۱۵ دارای بهترین رتبه در میان دانشگاه‌های ایرانی در رتبه‌بندی ۲۰۲۳ موضوعی شانگهای است.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر در رشته مهندسی معدن با رتبه ۷۶-۱۰۰، در رشته مهندسی مکانیک  با رتبه ۱۰۱-۱۵۰، در رشته مهندسی عمران با رتبه ۱۵۱-۲۰۰، در رشته علم و فناوری ابزار با رتبه ۲۰۱-۳۰۰، در رشته مهندسی پزشکی با رتبه ۳۰۰-۲۰۱، در رشته مهندسی شیمی، با رتبه ۴۰۱-۵۰۰ و در رشته ریاضیات با رتبه ۴۰۱-۵۰۰ قرار گرفت.

نظام رتبه‌بندی موضوعی شانگهای یکی از معتبرترین رتبه‌بندی‌های جهانی است که نتایج آن توسط دانشگاه شانگهای ژیائوتنگ چین منتشر می‌شود. رتبه بندی جهانی موضوعات آکادمیک (GRAS) برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ منتشر شد.

نظام رتبه‌بندی شانگهای در سال ۲۰۲۳ میلادی برای هفتمین سال متوالی، رتبه‌بندی جهانی موضوعات دانشگاهی (GRAS) را منتشر کرده است. این رتبه‌بندی در سال ۲۰۲۳ در ۵۵ رشته در قالب ۵ حوزه کلی شامل مهندسی، علوم طبیعی، علوم زیستی، علوم پزشکی و علوم اجتماعی صورت گرفته است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول