اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

دو کاروانسرای جهانی فرسفج و تاج‌آباد به سرمایه‌گذار واگذار می‌شود

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: دو کاروانسرای فرسفج و تاج‌آباد که به تازگی ثبت جهانی شده‌اند، ابتدا مرمت و سپس به سرمایه‌گذار واگذار و بهره‌برداری می‌شود.

دو کاروانسرای جهانی فرسفج و تاج‌آباد به سرمایه‌گذار واگذار می‌شود

اتابک صفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص کاروانسراهای فرسفج و تاج‌آباد که ثبت جهانی شدند اظهار کرد: این دو کاروانسرا جزو پروژه‌هایی هستند که قرار است به صندوق حفظ و احیا واگذار شوند.

وی تصریح کرد: کاروانسرای تاج‌آباد به سرمایه‌گذار واگذار شده و کاروانسرای فرسفج نیز بعد از برگزاری مزایده به سرمایه گذار خصوصی واگذار می‌شود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان بیان کرد: سرمایه‌گذار هر کاروانسرا یک مرحله اقدام مرمتی انجام می‌دهد و در مرحله بعد با سرمایه گذاری ۱۰ و ۱۵ ساله طبق قرارداد بهره‌برداری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این کاروانسراهای زیر نظر پایگاه کاروانسراهای ثبت جهانی که تشکیل خواهد شد قرار می‌گیرند افزود: بر این اساس اگر اعتباری برای کاروانسراها مصوب شد از این طریق تخصیص می‌یابد.

صفری خاطرنشان کرد: کاروانسرای تاج‌آباد مراحل واگذاری به سرمایه‌گذار انجام شده که بخشی طرح مرمتی است که تصویب و تایید شده و پس از انجام  به سرمایه گذار واگذار و بهره‌برداری می‌شود.

وی در خصوص برپایی جشن ثبت جهانی دو کاروانسرای تاج‌آباد و فرسفج نیز گفت: فعلا در این خصوص برنامه‌ریزی نشده است.

پایان پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول